بورس۲۴
1401/10/19
13:46
قدرتنمایی خریداران در بورس

طی روز جاری بازار دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. تا اواسط نیمه اول تعداد نمادهای منفی و مثبت تقریبا با هم برابر شد و تراز پول خرد به منفی ۹۰ میلیارد تومان رسید. شاخص کل هم در صعود مردد شد. اما در نیمه دوم قدرت به دست خریداران افتاد.

قدرتنمایی خریداران در بورس

بورس۲۴ : طی روز جاری بازار دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. تا اواسط نیمه اول تعداد نمادهای منفی و مثبت تقریبا با هم برابر شد و تراز پول خرد به منفی ۹۰ میلیارد تومان رسید. شاخص کل هم در صعود مردد شد. اما در نیمه دوم قدرت به دست خریداران افتاد.


فشار تقاضاها به حدی بود که حدود ۷۱ درصد از بازار مثبت شد و جمع ارزش صف های خرید نیز از یک همت عبور کرد. البته با عرضه بخشی از این صفوف جمع ارزش صف های خرید به جامانده در دقایق پایانی به حدود ۷۷۰ میلیارد تومان رسید.


در نیمه دوم شاهد مثبت شدن تراز پول خرد بازار بودیم. حقیقی ها در این نیمه حجم قابل توجهی از نقدینگی را وارد بازار کردند. در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله مانند اکثر روزهای گذشته شاهد خروج پول خرد بودیم. امروز حقیقی ها از این صندوق ها حدود ۳۹۰ میلیارد تومان سرمایه بیرون بردند.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با رشد ۴ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۹,۹۳۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی بودند. از بین نمادها خگستر، شستا، خودرو، دانا، دی، گشان، خساپا، شتران، وبملت، وساپا، شپنا و ذوب پرارزش ترین بودند.


گروه های خودرو و ساخت قطعات، استخراج کانه های فلزی و بیمه و صندوق بازنشستگی و نمادهای خگستر، دانا، ومعادن، شستا، وساپا، ذوب، شبندر، غاذر، شتران، میدکو و اپال بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند.


عمده ترین خروج پول خرد از گروه های بانک ها و موسسات، محصولات شیمیایی و مخابرات و نمادهای وتجارت، شپنا، خزامیا، غدشت، کرمان، اخابر، وامیر، فملی، کرماشا، وصندوق و شگویا روصت گرفت که حقوقی ها بیشترین حمایت خود را از آن ها نشان دادند.


در نتیجه داد و وستدهای امروز شاخص کل بیش از ۱۱,۶۰۰ واحد رشد کرد و خود را به نزدیکی سقف قبلی در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد رساند. شستا، تاپیکو، فارس، شتران، فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت و شپدیس عمده ترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. شاخص همورن نیز با صعود ۳,۹۶۲ واحد خود را به بالای ارتفاع ۴۹۶ هزار واحد رساند.

انتهای خبر

0
0