رمزارز نیوز
1400/10/27
15:53
آغاز تشکیل کلاس‌های دانشگاهی در متاورس!

یک دانشگاه بزرگ چینی بعد از شبیه‌سازی مجازی محوطه دانشگاه در پلتفرم XiRang متعلق به شرکت Baidu به اولین موسسه علمی این کشور تبدیل… مطالعه مطلب ...

یک دانشگاه بزرگ چینی بعد از شبیه‌سازی مجازی محوطه دانشگاه در پلتفرم XiRang متعلق به شرکت Baidu به اولین موسسه علمی این کشور تبدیل شد که به دنیای متاورس ورود می‌کند.


دانشگاه ارتباطات چین هفته گذشته اعلام کرد که در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۲۱، یک مراسم سالگرد و اهدای جوایز را در محوطه مجازی این دانشگاه برگزار کرده است که البته نسخه واقعی آن هم در فضای دانشگاه برگزار شده است.


بازدیدکنندگان از متاورس می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، رایانه شخصی یا حتی موبایل خود می‌توانند در محوطه این دانشگاه مهم و بزرگ چین که نسل‌های زیادی از خبرنگارها و مجریان تلویزیونی چین را پرورش داده، قدم بزنند.


XiRang که به معنای «سرزمین امید» است، یک پلتفرم متاورس غیر بلاکچینی است که توسط غول اینترنتی چین، Baidu توسعه یافته و در دسامبر سال گذشته راه اندازی شده است. دانشگاه‌های مجازی همزمان با همه گیری جهانی کرونا محبوبیت زیادی کسب کردند و در این بین شرکت Meta (فیسبوک سابق) هم اعلام کرد که قصد دارد ۱۰ دانشگاه دیجیتالی را به کمک شرکت سازنده هدست‌های واقعیت مجازی VictoryXR بسازد.


دانشگاه معروف استنفورد (Stanford) هم در نوامبر سال گذشته اولین کلاس‌های واقعیت مجازی خود را راه اندازی کرد که تا پروسه آموزش از راه دور و تعامل کاربران ساده و بهتر شود.


انتهای خبر

0
0