بورس پرس
1400/07/26
00:00
راهکارهای خروج از زیان، رای عدم انحلال و مراحل افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی

بانک شهر پیرو تکلیف افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از اقدامات برای بررسی راهکارهای خروج از زیان، رای عدم انحلال و تداوم فعالیت و انجام مراحل تامین مالی پس از تایید مراجع ذیصلاح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بانک شهر پیرو تکلیف بانک مرکزی مبنی بر افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی از اقدامات هیات مدیره برای بررسی راهکارهای خروج از زیان و رای عدم انحلال و تداوم فعالیت بانک و انجام مراحل تامین مالی پس از تایید مراجع ذیصلاح خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.


براین اساس، "وشهر" بازگشت به نامه ۲۰ مهر در خصوص افزایش سرمایه اعلام کرد: بانک مرکزی این بانک را مکلف کرد از محل آورده نقدی و مطالبات برای افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی اقدام کند. لیکن برنامه افزایش سرمایه فوق در راستای اجرای تبصره یک ماده ۸ دستورالعمل اجرایی سازمان بورس در خصوص نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت، باید به گونه ای تدوین شود که ظرف مدت معین از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شود.


در همین راستا هیات مدیره بانک نسبت به دعوت مجمع فوق العاده به منظور بررسی و تعیین تکلیف راه های برون رفت از شمولیت مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت اقدام کرد که مجمع ۱۴ اسفند برگزار و با توجه به گزارش هیات مدیره و نتایج حاصل از عملکرد بانک که نشان دهنده روند رو به رشد فعالیت های عملیاتی و غیر عملیاتی است، رای به عدم انحلال و تداوم فعالیت بانک در راستای ماده ۲۰ اساسنامه را مصوب کرد.


ضمنا مجمع طبق مفاد اساسنامه، هیات مدیره را مکلف کرد کلیه راهکارهای موجود به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت را بررسی و اقدامات لازم جهت برگزاری مجمع فوق العاده در خصوص کاهش زیان انباشته و افزایش سرمایه را پس از تایید مراجع ذیصلاح به عمل آورد. با عنایت به موارد مطروحه فوق و لزوم حسابرسی طرح توجیهی افزایش سرمایه توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی این امر با امعان نظر به فرارسیدن پایان مدت دوره چهار ساله حسابرسی در پایان سال مالی ۹۹ حسابرس قبلی بانک (موسسه آزمون پرداز) نمی توانست تا زمان انتخاب حسابرس جدید در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرد.


خوشبختانه با عنایت به انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی جدید (موسسه حسابرسی بهمند) در مجمع عادی بطورفوق العاده در ۳۱ شهریور بطور جدی در دست اقدام است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0