بورس۲۴
1401/04/23
19:51
خبرهایی از جنس مجمع احیا صنایع خراسان

بورس ۲۴ - صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت احیا صنایع خراسان با حضور سهامداران، مدیریت و نماینده...

خبرهایی از جنس مجمع احیا صنایع خراسان

بورس۲۴ : صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت احیا صنایع خراسان با حضور ۲۲٪ سهامداران ، مدیریت و نماینده موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر برگزار شد. نماینده سازمان بورس به دلیل تاخیر پیش آمده در پرواز ، به صورت آنلاین در مجمع حضور داشتند.


جلسه با توضحیات مدیر عامل در خصوص فعالیت ها و دستاورد های شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ آغاز شد که اهم توضیحات به شرح زیر بود :


*در سال مالی ۱۴۰۰ موفق شدیم معادل ۵۵٪ سرمایه اسمی شرکت ، سود بسازیم. وضعیت سهام شرکت نیز در این سال مطلوب بوده است و توانستیم با عملکرد خوب ، ثروت سهامداران را افزایش دهیم. ( رشد ۱۴۰٪ سهام شرکت در مقایسه با نزول شاخص کل ). در حال حاضر ماهیت شرکت احیا تولیدی شده است و در حوزه های عمران ، صنعت و معدن و گردشگری فعالیت می کند.


*مبالغ سرمایه گذاری شده در پروژه های شرکت به شرح زیر است : پروژه سرافرازان : ۱۸۰ میلیارد ریال . پروژه های معدنی : ۲۰۰ میلیارد ریال . پروژه های عمرانی : ۴۱ میلیارد ریال سهم الشرکه و افزایش سرمایه.


*در رابطه با پروژه سرافرازان مجوز تغییر کاربری و سند ملک ۴۵۰۰ متر مربعی اخذ شده است. این پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۰٪ داشته است. در خصوص پروژه هفت آسمان مشکلات قبلی رفع شده است و اکنون در چهار فاز فعال شده است. در حوزه معادن نیز عملیات اکتشافی با همکاری شرکت های بین المللی مانند سیگنال دلتا در حال انجام است. در خصوص کارخانه ۱۰.۰۰۰ تنی مس کاتد نیز از ۲۴ مجوز علنی ، ۲۳ مجوز اخذ شده است و امید داریم که تا سال آینده این کارخانه به بهره برداری برسد و مجمع سال آینده در محل این کارخانه برگزار شود. این کارخانه بزرگترین کارخانه تولیدی در شرق کشور است و حدود ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات تخصصی این طرح سرمایه گذاری شده است.


*مبلغ ۵۵ میلیارد ریال بدهی های سنواتی شرکت به اداره مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است و در حال حاضر شرکت فاقد هر گونه بدهی است. این امر به تمرکز نقدینگی های فعلی جهت پیشبرد پروژه های در دست اقدام شرکت کمک می کند.


*در سال ۱۴۰۱ اقتصاد ایران و جهان دچار تغییرات جدی شده است : شدت یافتن تحریم های ایران ، بالا رفتن حجم نقدینگی ، اثرات پسا کرونایی کسب و کار ها ، جنگ فرسایشی روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر زنجیره تامین نشان از فاز رکودی اقتصاد دارند. به همین جهت باید با هوشیاری کامل فعالیت کنیم.


در همین راستا باید بدانید که شرکت دارای موجودی ۴۴.۰۰۰ تنی از سنگ است که می توانستیم آنرا به ارزش ۴۰ الی ۵۰ میلیارد ریال بفروشیم و سودی معادل ۳۵-۴۵ میلیارد به سود شرکت اضافه شود ( بهای تمام شده این موجودی سنگ ۳-۴ میلیارد است.) ولی این کار را نکردیم چون با خام فروشی محصولات مخالفیم و تمرکزمان بر ایجاد ارزش افزوده بر این مواد است. از این موجودی در سال ۱۴۰۱ برای خوارک کارخانه فرآوری مس استفاده می شود. عیار این سنگ ها نیز بالاتر از حد انتظار است.


*در سال مالی ۱۴۰۱ ، برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته در دستور کار هیات مدیره قرارد دارد. می توانیم از معافیت های مالیاتی این کار نیز بهره مند شویم.


*اختلاف حساب با موسسه مولی الموحدین که هر ساله در گزارش حسابرسی ذکر می شود ، مربوط به سنوات گذشته ( سال ۱۳۹۱ ) است. جهت اطلاع از میزان بدهی مان چندین بار نامه نگاری با مدیران این موسسه در سنوات مختلف انجام شده است. مدیران موسسه مولی الموحدین نیز پاسخ دادند که بدهی وجود ندارد. منتهی به دلیل پیچیدگی پرونده و اصل محافظه کاری در حسابداری ، ذخیره های مربوط به این پرونده را ثبت کردیم. از این موسسه طلب نیز داریم. در حال حاضر مسئولین این تعاونی در بازداشت بوده و دارایی سهامدار عمده این موسسه به بانک ایران زمین منتقل شده است. درنتیجه پرونده مذکور پیچیده و فرسایشی شده است.


*پروژه های شرکت شکوفه عمران رشت از ۲ سال گذشته شروع شده است و امید داریم که بتواینم ظرف دو سال آینده مطالباتمان را وصول کرده و سود قابل قبولی از محل این سرمایه گذاری کسب کنیم. در افزایش سرمایه شرکت شکوفه عمران نیز با هدف حفظ درصد سهام شرکت کردیم.


بعضی از دارایی های این شرکت به شرح زیر است : زمین ۲۴.۰۰۰ متر مربعی دارای پروانه تجاری . زمین ۴۶.۰۰۰ متر مربعی دارای پروانه ساختمانی تجاری . زمین ۱۶.۰۰۰ متر مربعی دارای پروانه مسکونی . سرمایه گذار در قسمت تجاری مشغول فعالیت بوده و فوندانسیون پروژه شکل گرفته است. در حال حاضر مشغول اجرای سقف طبقه همکف پروژه است. این پروژه ۴۶.۰۰۰ متری به صورت خالص ۳۰.۰۰۰ متر تجاری خواهد داشت.


در پایان جلسه صورت های مالی سالیانه دوره مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ با موافقت اکثریت سهامداران تصویب و سود نقدی هر سهم معادل ۱۵ تومان تعیین شد. به دلیل نیاز شرکت به نقدینگی با هدف پیشبرد پروژه های در دست اجرا و خودداری از اخذ وام ، سهامداران با تقسیم سود کمتر از درصد پیشنهادی هیات مدیره موافقت کردند. ( هیات مدیره پیشنهاد ۲۵ تومان به ازای هر سهم را داشت.)


پاداش هیات مدیره به مبلغ ۶۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شد.


حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و اعضای کمیته حسابرسی به ازای برگزاری حداقل یک جلسه در ماه به صورت ناخالص به ترتیب به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ و ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شد.


موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان بازرس اصلی و ارکان سیستم به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

انتهای خبر

0
0