آکادمی هلاکوئی
1400/10/26
00:30
رئیس کمیته تحقیقاتی، خواستار شناسایی اجباری کاربران ارزهای دیجیتال در روسیه شد!

مقامات مبارزه با فساد، قوانینی را برای کاهش…

مقامات مبارزه با فساد، قوانینی را برای کاهش خطرات استفاده از ارزهای دیجیتال برای مقاصد غیرقانونی وضع می کنند


الکساندر باستریکین(Alexander Bastrykin)، رئیس کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه(Investigative Committee of the Russian Federation)، معتقد است افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند نباید ناشناس بمانند. این مقام عالی رتبه در مصاحبه با روزنامه روسییسکایا گازتا(Rossiyskaya Gazeta) که از سوی دولت منتشر شده است، نظر خود را به اشتراک گذاشت.


معاون دادستان کل روسیه به روزنامه رسمی گفت: “من قبلا در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹)، در رابطه با تصویب قانون فدرال در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» متذکر شده‌ام که ممکن است خطرات اضافی استفاده از ارز دیجیتال برای مقاصد مجرمانه به‌ویژه برای تامین مالی تروریسم و افراط‌گرایی ایجاد شود. بنابراین، گردش ارز دیجیتال نیاز به مقررات قانونی بیشتری دارد. اول از همه، شناسایی اجباری کاربران چنین ارزی هایی ضروری است.”


باستریکین خاطرنشان کرد: وضعیت پلتفرم‌های آنلاین که فرصت‌هایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس فراهم می‌کنند نیز هنوز مشخص نشده است. وب‌سایت‌هایی که خدمات مبادلات ارز دیجیتال ارائه می‌کنند، در چند سال گذشته با تنظیم کننده ها و قوه قضائیه روسیه مشکلات زیادی داشته‌اند.


ترید کوین دیجیتا،ل یکی از تعدادی از فعالیت های مرتبط با رمزنگاری است که خارج از محدوده قانون فعلی در مورد دارایی های دیجیتال است. یک کارگروه تشکیل شده در دومای دولتی(State Duma)، مجلس سفلی پارلمان روسیه، اکنون در حال آماده سازی پیشنهادهای نظارتی برای رسیدگی به مسائل باقی مانده است.


این کمیته تحقیقاتی(The Investigative Committee is Russia)، اصلی ترین مرجع فدرال تحقیق و مبارزه با فساد روسیه است که تابع رئیس جمهور روسیه میباشد. این سازمان مسئول مبارزه با فساد و انجام تحقیقات در نهادهای دولتی فدرال، مقامات محلی و سازمان های مجری قانون است.


در ماه آگوست(مرداد)، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، برنامه ملی مبارزه با فساد این کشور برای سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۴ (۱۴۰۳-۱۴۰۰) تصویب شد. به عنوان بخشی از استراتژی جدید، رئیس دولت روسیه به چندین وزارتخانه و بانک مرکزی دستور داد تا بازرسی هایی را از مقاماتی که موظف به افشای دارایی های دیجیتال خود هستند، آماده کنند.


الکساندر باستریکین در گفتگو با ریا نووستی(RIA Novosti) در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) اصرار داشت که ارز دیجیتال باید به عنوان دارایی برای اهداف قانون کیفری و روند ها شناخته شود. وی تاکید کرد که این شرط لازم برای بررسی پرونده های قضایی است که در آن ارزهای دیجیتال دخیل هستند. مانند رشوه و اختلاس. در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰)، دفتر دادستان کل روسیه پیشنهاد کرد که ارز دیجیتال به عنوان دارایی در قانون کیفری این کشور تعریف شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0