فارس نیوز
1401/05/13
10:45
فارس من| افشای زمین و ساختمان گروه صنعتی ملی/ سهامداران منتظر افزایش سرمایه وملی

گروه صنعتی ملی در مهر‌سال گذشته فهرست ساختمان‌ها و زمین‌های خود را در سامانه کدال منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزاری فارس، گروهی از کاربران خبرگزاری فارس در بخش فارس من با ثبت پویشی با عنوان « درخواست شفاف‌سازی املاک سهام وملی » خواستار ‌رسیدگی به مساله املاک و ساختمان گروه صنعتی ملی (هلدینگ) با نماد وملی شده‌اند.


در متن این پویش آمده است: «با توجه به مصوبه سازمان محترم بورس در تاریخ ۱۴۰۰.۴.۲۶ و ملزم کردن شرکت‌ها به افشای فهرست املاک و قرار دادن بر روی سایت کدال در مجامع شرکت‌ها با وجود گذشت یک سال از تصویب این مصوبه قانونی گروه صنعتی ملی (وملی) همچنان از قرار دادن گزارش لیست املاک خود بر روی سامانه کدال به بهانه داشتن مشکلات حقوقی (چند مورد املاک شرکت) از افشا مابقی املاک این شرکت نیز امتناع کرده است. در صورتی که شرکت‌های مشابه با داشتن همین مشکلات حقوقی با کنار گذاشتن املاک دارای مشکل حقوقی و... مبادرت به گزارش مابقی لیست املاک بر روی سامانه کدال کرده‌اند؛ بدین وسیله ما سهامداران این سهم نیز خواستار اقدام از طرف شرکت مذکور برای رفع شائبه (به خصوص با توجه به تصمیم شرکت برای افزایش سرمایه) به وسیله قرار دادن مابقی لیست املاک گروه صنعتی ملی(وملی) که داری مشکلات ذکر شده نیستند بر روی سامانه کدال در اسرع وقت (با توجه به گذشت بیش از یک سال که از تصویب این قانون می‌گذرد) هستیم».


* ابلاغیه‌ای الزام ناشران به شفاف‌سازی اراضی، املاک و ساختمان‌های ناشران بورسی


بنابراین گزارش هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در شهریورماه سال ۱۴۰۰، ابلاغیه‌ای در خصوص الزام ناشران به درج و شفاف سازی اراضی، املاک و ساختمان‌های ناشران بورسی را در سامانه کدال منتشر کرد.


بر اساس این مصوبه، ناشران موظف هستند فهرست املاک خود را در قالب «افشای فهرست زمین و ساختمان» بر روی سامانه کدال منتشر کنند.


در فهرستی که به عنوان نمونه در اختیار ناشران قرار گرفته، شرکت‌های بورسی باید علاوه بر فهرست املاک خود، مبلغ متناظر با آن را نیز در صورت‌های مالی خود درج کنند.


آخرین فرصت برای انتشار فهرست اولیه املاک و اراضی شرکت‌های بورسی، ۱۵ مهر ماه امسال اعلام شده است.




* افشای املاک و زمین‌های وملی در مهر ۱۴۰۰


طبق بررسی‌های انجام شده در سامانه کدال مشخص شد، گروه صنعتی ملی در تاریخ ۳ مهرماه ۱۴۰۰ دست به افشای جزئیات زمین و ساختمان خود زده است.




نکته قابل توجه در این زمینه شایعات متعدد در زمینه افزایش سرمایه شرکت وملی است، این شرکت در سال ۱۴۰۰ دو مرتبه به دلیل ظن دستکاری قیمت متوقف شده است، در آذرماه سال گذشته نیز شرکت بورس نامه‌ای با عنوان «عدم پاسخگویی ناشر در خصوص علت تخطی از الزامات دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار» صادر کرده است.


در متن این نامه آمده است: «به اطلاع می‌رساند با توجه به ماده ۳۸ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی نامه شماره ۸۲۷۱۷۹ مورخ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ موارد عدم رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار و لزوم رفع آن موارد معوق اطلاع رسانی و لزوم افشای فوری آن را به شرکت تاکید نمود، لکن علی رغم پیگیری های انجام شده، پاسخی از ناشر در خصوص دلایل وقوع و زمانبندی اصلاح آن دریافت نشده است. از این رو به استفاده کنندگان توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایند».


بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.



کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به ۱۰۰۰ امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0