آکادمی هلاکوئی
1400/01/13
13:23
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۳ فروردین)

بیت کوین تراز ۶۰ هزار دلاررا لمس کرد…

بیت کوین تراز ۶۰ هزار دلاررا لمس کرد


چند روزی است که ارز رمزنگاری شده برتر بازار برای عبور از تراز آرمانی ۶۰ هزار دلار تلاش می کند. روز ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) بیت کوین با حرکتی چشمگیر فاصله خود با این سطح را به حداقل رساند ولی در نهایت با ۳۰۰۰ دلار ریزش ظرف چند دقیقه بار دیگر ناکام ماند.


با وارد عمل شدن گاوها، شرایط به کلی تغییرکرد. بیت کوین این بار با جهش از سطح ۵۸۵۰۰ دلار توانست از تراز ۶۰۰۰۰ دلار عبور کند. پس از این دستاورد مهم، این ارز با چند صد دلار اصلاح قیمت در حدود ۵۹۵۰۰ دلار آرام گرفت.


اندیکاتورهای تکنیکال حاکی از آن است که تراز ۶۰ هزار دلار اصلی ترین سطح مقاومت در مسیر صعود بیت کوین است. در صورت غلبه قاطعانه بر این سطح، مقاومت های بعدی در سطوح ۶۰۷۶۰ و ۶۱۷۸۰ دلار قرار می گیرد.


در مقابل، در صورت ریزش قیمت، سطوح حمایتی ۵۹۰۰۰، ۵۸۳۵۵ و ۵۷۵۴۵ دلار به کمک این ارز خواهند آمد.


رکورد تازه در ارزش بازار کریپتو


در حالی که بیت کوین به یک نقطه عطف بسیار مهم نزدیک شده است برخی از آلتکوین ها توانسته اند به رکوردهای تازه دست پیدا کنند.اتریوم با جهش به بالای ۲۰۰۰ دلار در این مسیر پیشگام است.


عملکرد چشم گیر بایننس کوین با ۱۵ درصد رشد در یک روز و رشد ۵۰ درصدی در تایم فریم ۲۴ ساعت بسیار تاثیر گذار بوده است.در نتیجه این تحولات ارز بومی صرافی بزرگ بایننس با ثبت رکوردی تازه از مرز ۳۵۰ دلار گذشت.


بقیه ۱۰ ارز برتر بازار در تایم فریم ۲۴ ساعته وضعیت نسبتا پایداری داشتند. کاردانو، پولکادات، لایت کوین و چینلینک رشد ناچیزی داشتند در حالی که ریپل و یونی سوآپ تا حدودی ریزشی بوده اند.


وضعیت آلتکوین های کوچکتر تقریبا رضایت بخش تر می باشد. Helium با ۳۰ درصد رشد در صدر قرار گرفته و ارزهایی مانند Dent (۲۰٪), EOS (۱۴٪), BitTorrent (۱۴٪), Elrond (۱۲٪), Maker (۱۱٪), Zcash (۱۱٪), Synthetix (۱۱٪) و (stellar (۱۰٪ در رتبه های بعد قرار دارند.


در نهایت باید گفت، ارزش تجمعی بازار رمزنگاری به رکوردی جدید رسیده است. این معیار مهم که دیروز از مرز ۲ تریلیون دلار گذشته بود، امروز با اندکی کاهش به ۱.۹۳۰ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0