آکادمی هلاکوئی
1400/10/17
11:10
سرکوب چینی ، استخراج بیت کوین در تایلند را تقویت می کند

در گزارشی آمده است که سرکوب استخراج بیت…

در گزارشی آمده است که سرکوب استخراج بیت کوین توسط چین منجر به افزایش تعداد سرمایه گذاران تایلندی شده است که دستگاههای ماینینگ را خریداری کرده و در حال بهره برداری هستند. این گزارش می افزاید که بسیاری از این سرمایه گذاران در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در روز از هر دستگاه ماینینگ درآمد دارند.


سرکوب چین و تاثیر آن بر قیمت دستگاههای استخراج


تعداد ماینرهای بیت کوین در تایلند در سال ۲۰۲۱ پس از سرکوب مداوم استخراج بیت کوین توسط چین افزایش یافت که بازیگران اصلی این صنعت مجبور به ترک این صنعت شدند یا تجهیزات خود را به کشورهای دارای مقررات دوستانه تر ارسال کنند.


همانطور که در گزارش الجزیره توضیح داده شد، کاهش قیمت کوتاهی که به دنبال محدودیت‌ها به وجود آمد، این امکان را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران کوچک‌تر فراهم کرد که تجهیزات استخراج را از استخراج کنندگان در حال فرار مستقر در چین خریداری کنند. اگرچه قیمت دستگاه های استخراج از آن زمان به بیش از ۱۳۰۰۰ دلار برای هر دستگاه جدید بازگشته است، اما نشان می دهد که تقاضا برای ماشین آلات کاهش نیافته است.


این گزارش برای حمایت از این ادعا که سرمایه‌گذاران تایلندی همچنان تجهیزات ماینینگ را می‌خرند، از Pongsakorn Tongtaveenan، نقل قول می‌کند، تاجری که Antminer SJ۱۹ Pro را از استخراج کنندگانی که از چین فرار می‌کنند می‌خرد و به سرمایه‌گذاران محلی می‌فروشد. در این گزارش، Tongtaveenan افکار خود را در مورد اینکه چرا هموطنانش در دستگاههای استخراج سرمایه گذاری می کنند، ارائه می دهد.


او گفت:


“بیت کوین طلای دنیای دیجیتال است. اما دکل استخراج مانند سهام شرکتهای استخراج طلا است: با توجه به قیمت طلا به شما سود سهام پرداخت می شود. در حال حاضر حدود ۱۰۰۰۰۰ استخراج کننده تایلندی وجود دارد”


سرمایه گذاران تایلندی به استخراج در لائوس چشم دارند


بر اساس این گزارش، برخی از این ماینرها از راه اندازی ماشین آلات بین ۳۰ تا ۴۰ دلار درآمد دارند. برای دیگران، مانند یک علاقه‌مند بی‌نام بیت‌کوین که به استخراج‌کننده تبدیل شد، سرکوب چین نقطه عطف مهمی بود.


«لحظه ای که چین کریپتو را ممنوع کرد، ما به وجد آمدیم. استخراج‌کننده ای که ادعا می کند ۳۰۰۰۰ دلار برای شروع عملیات استخراج با انرژی خورشیدی خود استفاده کرده است، گفت: من همه چیز را در سه ماه انجام دادم.


در همین حال، بنا به گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران بزرگتر تایلندی در حال بررسی راه‌اندازی عملیات در کشور همسایه، لائوس هستند، که اخیرا مجوز استخراج را به شش شرکت داده است و هزینه برق ارزان‌تر است. با این حال، درست مانند سایر سرمایه گذاران بالقوه، سرمایه گذاران تایلندی که مایل به سرمایه گذاری در لائوس هستند، باید شرایط اولیه را که شامل خرید برق به ارزش ۱ میلیون دلار از شبکه دولتی لائوس در سال و همچنین پرداخت هزینه عملیاتی زیاد است، رعایت کنند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0