تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/27
08:38
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 27 تیر *صنایع و شرکت ها 1. اورهال شپنا به پایان رسید. معاون تولید شرکت می گوید "در این تعمیرات با اجرای سه طرح بهی...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۲۷ تیر



*صنایع و شرکت ها


۱. اورهال شپنا به پایان رسید. معاون تولید شرکت می گوید "در این تعمیرات با اجرای سه طرح بهینه‌سازی مشعل‌های پالایشگاه، استحصال انرژی حرارتی از محصول گازوئیل واحد آیزوماکس و بازسازی عایق‌های حرارتی کوره هیدروژن موفق شدیم حدود ۲ درصد در مصرف سوخت پالایشگاه صرفه‌جویی کنیم."



۲. حسینا بابت قراردادهای ناحیه جنوب الحاقیه دریافت کرده که از اول اردیبهشت ۱۳۹۷ را مورد بازنگری قرار می دهد و آثار مثبت سود و زیانی برای سنوات گذشته دارد و با توجه به اینکه در این قرارداد دلار ۴۴.۱۰۰ ریال لحاظ شده بود، نرخ دلار این قرارداد به ۹۰.۸۱۴ ریال افزایش یافته و آثار مثبت مربوط به سال ۱۴۰۰ آن در گزارش های بعدی افشا می شود.



۳. کیسون برنده مناقصه احداث ایستگاه بارگیری کنسانتره سنگان شد. مبلغ قرارداد حدود ۸۰ میلیارد تومان است.



۴. تامین سرمایه امید پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری کرمانشاه، شهرداری اصفهان و شهرداری کرمانشاه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، ۴۳۰ میلیارد تومان و ۱۷۰ میلیارد تومان را عهده دار شد.



۵. کنور با فروش سهام ومعادن ۳۲۹ میلیارد تومان سود شناسایی کرد.



۶. تکمبا ۳۶درصد افزایش نرخ بابت محصولات خود دریافت کرد. طبق گزارش این شرکت ۷۱درصد درآمد شرکت مرتبط با محصولی است که افزایش نرخ گرفته است.



۷. دقاضی افزایش نرخ ۵۵درصدی بابت محصولات خود دریافت کرد.



۸. شبهرن و شسپا افزایش نرخ محصولات خود را گزارش کردند.



۹. غبهنوش کارخانه یاسوج را در اختیار گرفته و تولید آزمایشی را آغاز نموده که با محوریت تولید دوغ با برند آبعلی است.



۱۰. سه شنبه، عرضه اولیه وهامون ۸۴۰ سهم ۱۹۰۲ ریالی انجام می شود.



۱۱. براساس آخرین نرخ نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت هر کیلوگرم شکر فله و بسته‌بندی به ترتیب، ۱۳۴۰۰ تومان و ۱۴۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم قند فله و بسته‌بندی نیز به ترتیب، ۱۴۸۰۰ تومان و ۱۵۸۰۰ تومان تعیین شد.



۱۲. مدیر مالی پتروشیمی اصفهان در مجمع گفت "ما فعلا امکان افزایش سرمایه به دلیل مشکلات نداریم ولی پیگیر آن هستیم. با کمک شپنا در تامین مواد اولیه، رکورد تولید در سال ۹۹ زده شد."



۱۳. صنعت و معدن می گوید نرخ صادراتی اوره ایران به ۳۹۵ دلار رسیده است.



۱۴. در مجمع فسپا گفته شد ". قبلا فولاد مبارکه ال سی سه ماهه می‌داد و ما بعد از دریافت مواد اولیه و تولید جنس و فروش پول می‌دادیم. اما الان سه ماه قبل باید پول پرداخت شود. ما نیاز به نقدینگی داریم. ما نیروگاه نداریم و تصمیم داریم نیروگاه اختصاصی داشته باشیم. برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ داریم. به دنبال تولید ورق برای مواد اولیه خود هستیم."



۱۵. در مجمع ونفت گفت شد " یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در سال ۹۹، بهره برداری از پروژه فشرده سازی و حمل گاز اتان است. این پروژه با هدف انتقال گاز اتان از منطقه عسلویه به شرکت‌های پتروشیمی، با تاسیس شرکت توسعه و تجهیز پترو ایرانیان انجام شد. از جمله مهم ترین اقدامات آتی شرکت در سال ۱۴۰۰، تکمیل فاز ۲ پروژه مخازن قشم و همچنین اخذ کد استاندارد محصول و آغاز تولید سوخت کم سولفوراست. عرضه اوج و کنترل گاز در برنامه است."



۱۶. صنعت و معدن نوشت "قیمت سنگ آهن ۶۲٪ چین نسبت به هفته گذشته با رشد ۶ دلاری به ۲۲۱ دلار رسید. تزریق بسته محرک اقتصادی توسط دولت چین انتظارات در بازار سنگ آهن و فولاد را افزایشی کرد. مقامات چینی ممکن است برخی بسته های محرک اقتصادی را پس از آنکه اقتصاد چین رشد ۷.۹ درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم (Q۲) سال ثبت کرد، تزریق نمایند."



۱۷. فعالیت های وارداتی برای مس کاتد در چین با توجه به بهبود فرصت آربیتراژ بین لندن و بازارهای آتی شانگهای، افزایش پیدا کرده است. موجودی مس در شانگهای برای هشتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.



بخش دوم / ۲۷ تیر

انتهای خبر

0
0