اقتصاد آنلاین
1400/03/24
15:26
بیشترین ارزش معاملات سهام (۲۴خرداد) / رشد ۳۵درصدی ارزش معاملات و سبقت خودرو از رقبا

امروز معامله‌گرها ۲۰۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۲.۵درصد از کل سهام زرین معدن آسیا معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۳۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «شپنا»، «خپارس»، «شتران» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.


در سومین روز هفته معادل ۲۰۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۱۸۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پارس خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.


سهام توسعه و عمران شهرستان نائین (خعمرا) پس از بازگشایی ۲۲درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) با افت ۳۳درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.


بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۴۸۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۴۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «فرآورده های نفتی» در جایگاه سوم قرار گرفت.


امروز ۲.۵درصد از کل سهام زرین معدن آسیا (فزرین) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۹.۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در سه سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۲نماد نخست اختصاص داشت.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


بیشترین ارزش معاملات 00.03.24
رتبه بندی ارزش معاملات 00.03.24.gif
انتهای خبر

0
0