ارز دیجیتال
1400/10/16
23:30
تحلیل‌گر مطرح: دوج کوین و شیبا اینو در سال ۲۰۲۲ عملکرد خوبی نخواهند داشت

یکی از کارشناسان مطرح بازارهای مالی گفته است بعید می‌داند که دوج کوین، شیبا اینو و حتی بسیاری از آلت کوین‌ها بتوانند در سال ۲۰۲۲ عملکرد قیمتی خوبی داشته باشند. او گفته است روند بازار در سال جاری...

یکی از کارشناسان مطرح بازارهای مالی گفته است بعید می‌داند که دوج کوین ، شیبا اینو و حتی بسیاری از آلت کوین‌ها بتوانند در سال ۲۰۲۲ عملکرد قیمتی خوبی داشته باشند. او گفته است روند بازار در سال جاری نزولی خواهد بود؛ اما در این میان بیت کوین کمترین آسیب را خواهد دید.


به گزارش یوتودی، کریستوفر وچیو (Christopher Vecchio)، استراتژیست ارشد موسسه سرمایه‌گذاری «IG Group»، یکی از شرکت‌های تابعه دیلی اف‌ایکس (DailyFX)، در مصاحبه‌ای با یاهو فایننس گفته است اگر شیبا اینو و دوج کوین در سال ۲۰۲۲ عملکرد قیمتی خوبی داشته باشند، متعجب خواهد شد.


او می‌گوید تنها ایلان ماسک است که می‌تواند با توییت‌های خود در بازار این دو میم کوین تحرک ایجاد کند.


وچیو به یاهو فایننس گفته است:


اگر دوج کوین و شیبا اینو سال خوبی داشته باشند، به‌شدت شگفت‌زده خواهم شد؛ مگر اینکه کسی مانند ایلان ماسک با توییت‌های خود باعث جهش قیمت این ارزهای دیجیتال شود.


وچیو تصور می‌کند روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ نزولی خواهد بود؛ اما باور دارد که پادشاه ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر ارزها کمترین آسیب را خواهد دید. او پیش‌بینی کرده است که در سال جدید میلادی سقوط قیت آلت کوین‌ها و میم کوین‌ها «عمیق و عمیق‌تر» شود.


به‌گفته وچیو، بیت کوین و به‌طور کلی بازار ارز دیجیتال، درگیر «بحران باور» سرمایه‌گذاران شده است و این بحران زمانی آغاز شد که افرادی همچون پلن بی با مدل مشهور انباشت به جریان، تام لی (Tom Lee)، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی فانداستارت (Fundstart)، و بسیاری دیگر، هدف ۱۰۰,۰۰۰ دلاری و بیشتر را برای بیت کوین پیش‌بینی کردند؛ ولی پرچم‌دار بازار ارز دیجیتال نتوانست به این قیمت دست پیدا کند.


او همچنین به این نکته اشاره کرد که تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای و تعداد کیف پول‌های فعال کاهش یافته است.


بیت کوین سال ۲۰۲۱ را با قیمت ۴۶,۴۳۹ دلار به پایان رساند. این رقم بیشترین قیمتی است که بیت کوین تاکنون در انتهای یک سال میلادی تجربه کرده است. با این حال، این ارز دیجیتال همچنان ۳۱.۴۷ درصد از اوج قیمتی خود که در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده بود، فاصله دارد. بسیاری از معامله‌گرانی هم که منتظر قیمت‌های ۶ رقمی بودند، ممکن است دیگر ناامید شده باشند.


وچیو در این باره گفته است:


اگر [قیمت بیت کوین] بیشتر از این هم اصلاح شود، جای تعجب ندارد.


این تحلیلگر سال ۲۰۲۱ را نمونهٔ سالی پرتحرک می‌داند؛ اما تصور می‌کند که ۲۰۲۲ می‌تواند بسیار متفاوت باشد.


بانک مرکزی آمریکا در آستانه افزایش نرخ بهره بانکی است. علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد که دموکرات‌ها بتوانند در انتخابات پیش رو کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در دست بگیرند و در نتیجه دولت آمریکا احتمالا با کسری بودجه مواجه خواهد شد.


وچیو گفته است:


انگیزه سرمایه‌گذاران برای پذیرش ریسک وارد مرحله سختی می‌شود. ممکن است در ادامه از میزان اشتیاق آنها برای انجام معاملات پرخطر کاسته شود.


انتهای خبر

0
0