آکادمی هلاکوئی
1400/07/01
12:00
توکن های NFT ورزشی در این هفته ۹۳۰ میلیون دلار به دست آورده اند

پروژه های کلکسیون های ورزشی توکنیزه شده تقریبا…

پروژه های کلکسیون های ورزشی توکنیزه شده تقریبا یک میلیارد دلار در مدت یک هفته به دست آورده اند.


در ۲۲ سپتامبر(۳۱ شهریور)، Dapper Labs،شرکت بلاکچین Flow و کلکسیون های NBA TopShot،مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار دیگر در سری مالی که توسط صندوق سرمایه گذاری متمرکز بر فناوری Coatue هدایت می شود ، اعلام کرد.


همانطور که روز چهارشنبه توسط کوین تلگراف گزارش شد ، Sorare ،توسعه دهنده کارت های بازی فوتبال NFT مستقر در فرانسه ، ۶۸۰ میلیون دلار به عنوان کمک مالی سری B به رهبری Softbank ،غول فناوری ژاپن، جمع آوری کرد. در مرحله تامین مالی ، ارزش شرکت به ۴.۳ میلیارد دلار افزایش یافت.


مجموع بودجه دو شرکت ۹۳۰ میلیون دلار است که شرط قابل توجهی را در بخش نمادهای ورزشی نشان می دهد.


آزمایشگاه های Dapper


سری ۲۵۰ میلیون دلاری بودجه Dapper Labs، بودجه را در ۲۰۲۱ تامین کرد.همچنین این شرکت اعلام کرد که پروژه های بیشتری در راه است.


به گفته Dapper Labs ، این سرمایه برای تامین بودجه پروژه های NFT دارای مجوز بیشتر در ورزش ، موسیقی و سرگرمی ، همراه با افزایش پلتفرم NBA Top Shot مورد استفاده قرار می گیرد. در اوایل ماه جاری اخباری مبنی بر همکاری گوگل با Dapper برای پشتیبانی از توسعه محصول NFT و وب ۳.۰ در بلاکچین منتشر شد.


Dapper’s NBA Top Shot از زمان باز شدن در اکتبر(مهر ۱۳۹۹) سال گذشته موفقیت چشمگیری داشته است ، داده های CryptoSlam نشان می دهد که NFT ها بیش از ۷۱۶ میلیون دلار فروش در بازارهای ثانویه داشته اند.


با این حال ، به نظر می رسد که تبلیغات برای این پروژه در چند ماه گذشته سرد شده است و فروش ثانویه از ماه آوریل(فروردین) در یک ماه ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است.بر اساس برآوردهای CryptSlam ، ارزشمندترین ها، Top Shot NFT هایی هستند که لبرون جیمز را نشان می دهند.


گسترش Sorare


سرمایه فوق العاده ۶۸۰ میلیون دلاری سوراره نشان دهنده افزایش محبوبیت این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)است. سوراره برنامه های بلندپروازانه ای را برای جدیدترین منابع مالی پیش رو ارائه کرده است.


در حوزه فوتبال ، هدف این شرکت همکاری با ۲۰ لیگ برتر حرفه ای فوتبال در سراسر جهان ، همراه با ۵۰ اتحادیه بین المللی برتر فوتبال برای تیم های مردان و زنان است.


پلتفرم Sorare با ۱۷۷ تیم از مجموع ۳۶ لیگ داخلی و بین المللی مجوز صدور دارد. این شرکت در اوایل ماه جاری با امضای قراردادی با لالیگای اسپانیا برای انتشار توکن برای همه بازیکنان ۲۰ تیم لیگ ، به نقطه عطفی دست یافت.


این بودجه همچنین برای تقویت کمپین های بازاریابی ، استخدام اعضای اصلی پرسنل ، افتتاح اولین دفتر مستقر در ایالات متحده و توسعه مدل کلکسیون NFT خود در سایر کدهای ورزشی استفاده می شود. پلتفرم Sorare در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸)راه اندازی شد.


فروش در ماه مارس(اسفند ۱۳۹۹) با ۱۵.۳۴ میلیون دلار به اوج خود رسید و در سه ماه پس از آن کاهش یافت. با این حال فروش های ثانویه در ماه های جولای و آگوست(تیر و مرداد) به ترتیب با ۸.۸ میلیون دلار و ۱۴.۸ میلیون دلار روند صعودی داشته است. در حالی که هشت روز دیگر تا پایان سپتامبر باقی مانده است، NFT های سوراره ۱۰.۵ میلیون دلار فروش داشته اند که نشان می دهد این رقم برای دومین ماه متوالی ممکن است از ۱۴ میلیون دلار فراتر رود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0