رمزارز نیوز
1401/03/12
15:30
کدام استیبل کوین‌ها از سقوط ترا سود بردند؟

با افزایش محبوبیت استیبل کوین‌های الگوریتمی و همچنین، سقوط پروژه ترا، پروژه‌های استیبل کوین و نقش مهمی که… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


USDD fUSD aUSD OUSD با افزایش محبوبیت استیبل کوین‌های الگوریتمی و همچنین، سقوط پروژه ترا، پروژه‌های استیبل کوین و نقش مهمی که دارایی‌های وابسته به دلار در بازار کریپتو ایفا می‌کنند، در ماه گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.


به گزارش سایت کوین تلگراف، در پاسخ به خلا ایجادشده در اثر سقوط UST، پروتکل‌های متعددی استیبل کوین‌های جدیدی را در تلاش برای جذب کاربران جدید و جذب نقدینگی منتشر کرده‌اند. به طور کلی، بخش دیفای مملو از ترفندهایی است که برای جلب مشارکت کاربران طراحی شده‌اند و ممکن است برنامه‌های اخیر برای راه‌اندازی استیبل کوین‌ها هم صرفا تاکتیک جدید مورد استفاده برای تقویت ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پلتفرم‌های دیفای باشد.


در ادامه، به معرفی برخی استیبل کوین‌های جدید می‌پردازیم که رشد قابل‌توجهی را از زمان راه‌اندازی خود تجربه کرده‌اند.


USDD

یکی از بزرگ‌‌ترین پروژه‌های استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز که اخیرا بر روی بلاکچین ترون (TRX) راه‌اندازی شده، USDD است. از زمان راه‌اندازی در ۵ می، USDD رشد سریعی را از نظر عرضه در گردش تجربه کرده و در حال حاضر، این رقم نزدیک به ۶۰۱.۸۶ میلیون است و ادغام آن در اکوسیستم ترون به طور گسترده‌ای انجام شده است. USDD همچنین در شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس در دسترس است که به افزایش توزیع توکن‌ها همراه با ارائه فرصت‌های بازدهی بیشتر کمک کرده است.

defi-protocols-launch-stablecoins-introduction

fUSD

پروژه فانتوم نیز اخیرا fUSD، اولین استیبل کوین بومی خود را منتشر کرده است. در تلاش برای جذب نقدینگی بیشتر، بنیاد فانتوم پاداش استیک کردن fUSD را ۱۱.۳٪ تعیین کرده است. همچنین یک رابط مبادله‌ای از fUSD به USDC ایجاد شده که به کاربران امکان می‌دهد برای جلوگیری از لیکوئید شدن، fUSD را خریداری کرده و بازپرداخت انجام دهند. البته این استیبل کوین در حال حاضر با قیمت ۰.۷۱۱۲ دلار معامله می‌شود که به طور قابل توجهی کمتر از قیمت ۱ دلاری خود است.


aUSD

پس از راه‌اندازی رسمی اولین پاراچینها در اکوسیستم پولکادات، پلتفرم مالی غیرمتمرکز آکالا (Acala)، aUSD را به عنوان اولین استیبل کوین بومی برای پروژه های پولکادات منتشر کرد. aUSD یک استیبل کوین است که می‌تواند با پشتوانه‌های متعددی به عنوان وثیقه، ضرب شود.


در ۲۳ مارس، آکالا به ۹ تیم پاراچین دیگر ملحق شد تا یک “صندوق اکوسیستم aUSD” به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار راه‌اندازی کند. این صندوق برای حمایت از استارتاپ‌های اولیه طراحی شده است که قصد دارند کاربرد این استیبل کوین را در هر پاراچین پولکادات یا کوساما افزایش دهند.


OUSD

OUSD یک استیبل کوین متعلق به پروتکل اوریجین (Origin) است که به طور کامل توسط استیبل کوین‌های قدیمی‌تر مانند USDC، USDT و DAI پشتیبانی می‌شود.


کاربران می‌توانند OUSD را با وثیقه استیبل کوین خود در پروتکل Origin Dollar تولید کنند و با نگه داشتن OUSD در کیف پول، بازدهی ۱۲.۷۹ درصدی کسب کنند. سودی که به دارندگان OUSD پرداخت می‌شود، از استراتژی‌های خودکار مدیریت‌شده توسط قراردادهای هوشمند است که وجوه سپرده شده را در اقتصاد غیرمتمرکز (Defi) به کار می‌گیرد.


انتهای خبر

0
0