رمزارز نیوز
1402/03/06
22:00
رکود بی‌سابقه بازار زمین‌های متاورسی! زمان خرید فرا رسیده؟

زمین‌های پروژه‌های متاورسی معروف در طول سال گذشته شاهد کاهش قابل‌توجه ارزش خود بوده‌اند. به گزارش رمزارز… مطالعه مطلب ...

زمین‌های پروژه‌های متاورسی معروف در طول سال گذشته شاهد کاهش قابل‌توجه ارزش خود بوده‌اند.


به گزارش رمزارز نیوز، قیمت زمین‌ها در برخی از متاورس‌های برتر به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اوج قیمتی خود در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و بیشتر آنها حدود ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.


اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت کوین گکو (CoinGecko) بیانگر این موضوع است که متاورس‌های محبوب، مانند آدردیدز (Otherdeeds)، سندباکس (The Sandbox)، دیسنترالند (Decentraland)، سومنیوم (Somnium) و وکسلز (Voxels)، همگی در طول دوره مورد مطالعه، که از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۲۴ می ۲۰۲۳ بوده است، ارزش خود را از دست داده‌اند.


رکود بی‌سابقه بازار زمین‌های متاورسی! زمان خرید فرا رسیده؟

همانطور که در بالا نشان داده شد، گران‌ترین ملک در آن زمان، Otherdeeds by Otherside بود که در آن زمان به قیمت ۵ اتر فروخته شد، اما در حال حاضر با ۷۸.۲٪ کاهش به قیمت ۱.۰۹ ETH به فروش می رسد. املاک سندباکس و دیسنترالند نیز نیز به ترتیب ۸۹.۷۶ درصد و ۸۷.۸۸ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.


تیم کوین گکو خاطرنشان کرد که ارزان‌ترین زمین در متاورس را می‌توان در وکسلز یافت که تا ۲۴ می به قیمت ۰.۱۶ ETH فروخته می‌شود. دارایی‌های مجازی وکسلز مانند سومنیوم با ۹۳.۸ درصد ضرر مواجه شده‌اند.


علیرغم کاهش شدید قیمت‌ها، تیم وکسلز که یک پروژه رمزارزی در حوزه ساخت و ایجاد واقعیت‌مجازی است، همچنان به بازگشت این پروژه‌ها به روزهای خوب خوشبین است. اکانت رسمی توییتر وکسلز در توییتی اعلام کرد که، ما شماره ۵ هستیم! ما شماره ۵ هستیم! این من را هم ناراحت می‌کند، اما زمستون همیشه زمستونه، تنها کاری که باید انجام داد این است که به ساختن ادامه دهیم.


در این میان، غول‌های فناوری و اقتصادهای بزرگ همچنان به آزمایش پتانسیل نهایی متاورس از طریق سرمایه‌گذاری‌ها و ابتکارات مختلف ادامه می‌دهند. در همین راستا، اپل سازنده آیفون، به زودی هدستی را مجهز به فناوری واقعیت مجازی عرضه خواهد کرد که می‌تواند علاقه جهانی را به متاورس دوباره برانگیزد.


انتهای خبر

0
0