ایبنا
1400/10/06
13:42
شاخص کل بورس به کانال ۱.۴ میلیون واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۳۰۲ واحدی معادل ۱.۱۸ درصدی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۱۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ششم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۴۱ واحدی معادل ۱.۱۸ درصد به رقم ۳۶۵ هزار و ۳۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۱۱۶ واحدی، عدد ۳۶۵ هزار و ۳۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲۱۸ واحدی به رقم ۲۲۹ هزار و ۸۲۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۱۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۱۳۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۳۵۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۸۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، کچاد، خودرو، کگل و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شفن و کویر، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۳ هزار و ۱۸۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۷۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا (صنایع‌شیمیایی‌سینا ) با ۶.۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فرآور، تکشا، قنیشا و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی غنوش(نوش مازندران) با ۴.۲۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سفار، کاذر، ولیز و شپاکسا قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0