بورس۲۴
1401/02/20
13:29
افت قابل توجه در شدت خروج پول حقیقی

ارزش معاملات خرد در داد و ستدهای امروز به ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز ۱۴ درصد کاهش یافت. تراز پول حقیقی ها منفی ۹۷ میلیارد تومان بود. در مقایسه با دیروز ۷۶ درصد از شدت خروج نقدینگی حقیقی ها کاسته شد.

افت قابل توجه در شدت خروج پول حقیقی

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد در داد و ستدهای امروز به ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز ۱۴ درصد کاهش یافت. تراز پول حقیقی ها منفی ۹۷ میلیارد تومان بود. در مقایسه با دیروز ۷۶ درصد از شدت خروج نقدینگی حقیقی ها کاسته شد.


گروه های زراعت، غذایی، عرضه برق، استخراج کانه های فلزی، کاشی و سرامیک، فعالیت های کمکی مالی و لاستیک و پلاستیک در مرکز توجه حقیقی ها قرار گرفتند و با بیشترین ورود پول خرد همراه شدند. اما حقوقی ها بیشترین حمایت های خود را از گروه های فلزی، خودرو و قطعه ساز، فرآورده های نفتی، شیمیایی، چند رشته ای صنعتی، سیمان و سرمایه گذاری ها نشان دادند.


از بین سهم ها زپارس، سیمرغ، خساپا، زشریف، غکورش، وسینا، زماهان، بفجر، ونوین و وغدیر بیشترین خریدهایی بودند که حقیقی ها داشتند. حقوقی ها تا توانستند از خکاوه، تاپیکو، شبندر، شتران، شستا، فملی، فولاد، خگستر، شپدیس و خودرو حمایت کردند.


تراز پول حقیقی در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله به منفی ۲۳ میلیارد تومان رسید.


شاخص کل طی یک ساعت آغازین بازار حدود ۵ هزار واحد افت داشت اما در ادامه کل این افت را جبران کرد و در پایان با ۵۷۱ واحد کاهش نسبت به دیروز در محدوده یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد ایستاد. شبریز، کگل و زپارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، کچاد، شپدیس و فولاد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.


اما شاخص هموزن با بیش از ۲ هزار واحد افزایش نسبت به روز گذشته، خود را تا ارتفاع ۴۲۸ هزار واحد بالا کشید. شاخص فرابورس هم فقط ۵ واحد منفی خورد.

انتهای خبر

0
0