سنا
1401/07/11
15:00
شاخص کل ۰.۲۵ درصد کاهش یافت

در جریان سومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۹۹۸ واحد (۰.۲۶ درصد) کاهش به رقم ۳۸۱ هزار و ۱۱۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۳ هزار و ۳۱۱ واحدی (۰.۲۵درصد) به تراز یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز دوشنبه، ۱۱ مهر ماه، بیش از ۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۲۷ هزار و ۵۱ معامله به ارزش یک هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۱۵ هزار و ۳۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۴ هزار و ۴۹۳ معامله به ارزش ۸۱۱ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۹ هزار و ۳۹ معامله به ارزش ۷۷۰ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۱۰ هزار و ۸۹۰ معامله به ارزش ۶۲۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۴۹۶ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۵۱ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۱۴۳ واحد، شرکت سرمایه‌گجذاری صندوق بازنشستگی با ۱۲۹ واحد و شرکت بورس کالای ایران با ۹۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۲ هزار و ۳۷۷ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۳۴۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۹ واحد و بانک صادرات ایران با ۸۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۱ مهر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۶ واحد رسید.


همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۵۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۲.۸ واحد، شرکت صنعتی بهپاک با ۱.۵ واحد، شرکت سیمان لار سبزوار با ۱.۴ واحد و بیمه سامان با ۱.۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، بیمه پاسارگاد با ۱۰.۷ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۰ واحد، شرکت آهن و فولاد ارفع غدیر ایرانیان با ۷.۷ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۷ واحد و شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۳.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0