بورس پرس
1401/02/25
15:40
معاملات مشکوک پنج شرکت زراعتی ، سهم بیمه ای + ۹ نماد دیگر

در روز افت ۵۴۳۱ واحدی شاخص، پنج شرکت زراعتی، سهم بیمه ای به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل و با ادامه اقبال به نمادهای کوچکتر آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۵۴۳۱ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۵۷۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۷.۷ و ۵.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا و شستا با داد و ستد ۱.۲ و ۱.۱ میلیارد سهم و ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای ۶۴۷ ، ۵۶۷ و ۳۸۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۱ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، غلتک سازان سپاهان شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۲۷.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سیمرغ، گلتاش ، لیزینگ ایران و شرق ، سرمایه گذاری ساختمان ایران، گوشت مرغ ماهان ، کشت و دامداری فکا ، صنعتی بهشهر ، کشت و صنعت و دامپروری پارس ، صنعت غذایی کورش، نفت ایرانول، توسعه صنایع بهشهر، بیمه نوین ، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و کشت و صنعت شریف آباد ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور پنج شرکت زراعتی، سهم بیمه ای به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0