بورس پرس
1401/04/02
00:00
حذف عوارض صادراتی ۴ محصول و وام کم بهره۲۰ هزارمیلیارد تومانی به تولیدکنندگان

معاون اقتصادی وزیرکشاورزی با اعلام حذف عوارض صادراتی ۴ محصول،گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به تولیدکنندگان اختصاص یافت و تاکنون ۴.۳ هزار میلیارد تومان به ۳۷.۵ هزارنفر داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد قربانی در پاسخ به این سئوال که پس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، نحوه حمایت وزارت کشاورزی از تولیدکنندگان چگونه بوده به فارس، گفت: انتظار می رفت پس از اجرای این طرح تا ۳۰ درصد محصولات، روی دست تولید کنندگان می ماند. بنابراین برنامه صادرات در دستور کار قرار گرفت .


وی افزود: بر همین اساس، عوارض صادرات مرغ، تخم مرغ، خامه و شیرخشک صفر شد تا صادرات برای تولید کنندگان مزیت داشته باشد. ایران سالانه ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ و بیش از یک میلیون تن تخم مرغ تولید می کند و محصولات لبنی هم کاملا خودکفا است.



قربانی ادامه داد: همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام کم بهره به تولیدکنندگان اختصاص یافت که تاکنون ۴.۳ هزار میلیارد تومان به ۳۷.۵ هزار نفر وام پرداخت شده و ۲۰۱ هزار بهره بردار نیز در سامانه سیتا درخواست کرده اند که ۱۵۰ هزار درخواست تایید و به بانک معرفی شدند اما فقط ۵۰ هزار نفر به بانک مراجعه کرده اند.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0