بورس۲۴
1401/04/30
18:29
در مجمع «وآذر» چه گذشت ؛ سهمی که یکساله ۳ برابر شد!

بورس ۲۴ : شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان عصر امروز مجمع عمومی عادی سالیانه (دوره) ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را با حضور بیش از ۵۰ درصد از سهامداران برگزار کرد. این شرکت در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ سال مالی خود را از ۳۱ شهریور به پایان اسفند تغییر داده است.

در مجمع «وآذر» چه گذشت ؛ سهمی که یکساله 3 برابر شد!

بورس۲۴ : شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان عصر امروز مجمع عمومی عادی سالیانه (دوره) ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را با حضور بیش از ۵۰ درصد از سهامداران برگزار کرد.


این شرکت در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ سال مالی خود را از ۳۱ شهریور به پایان اسفند تغییر داده است.


اهم اطلاعات ارائه شده:


به منظور اصلاح ساختار مالی ما برنامه افزایش سرمایه داشتیم که در سال قبل موفق به انجام آن نشدیم. در خرداد ۱۴۰۰ این افزایش سرمایه دنبال شد و مجوز آن نیز گرفته شد. نوبت اول مجمع به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد و نوبت دوم همزمان شد با معامله ۱۰۰ درصدی سهام فولاد شهر و بر اساس وضعیت مالی جدید و پول جدیدی که به حساب شرکت از این بابت تزریق نشده بود. زیرا درصد افزایش سرمایه از ۲۰۰ درصد به بالا بود و بیش از ۱ تا ۲ ماه نماد وآذر باید توقف می ماند. بنابراین موضوع تصمیم گرفته شد که افزایش سرمایه در دو مرحله انجام شود. مرحله اول از ۲۰۰ میلیارد به ۲,۴۰۰ میلیارد ریال و مرحله دوم از ۲,۴۰۰ میلیارد ریال به ۴ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی. اگر طبق برنامه پیش برود و مشکلی نباشد مرداد ماه می توانیم این مجوز را اخذ کرده و اطلاع رسانی کنیم.


ما بیشتر به سمت دارایی های غیرجاری حرکت کردیم. اگر سازمان بپذیرد قرار است از گروه املاک و مستغلات به سمت نهادهای مالی برویم.


در بحث سرمایه گذاری ها بزرگترین سرمایه گذاری که داریم فولاد صائب است با ۵۰,۵ درصد مالکیت که در این خصوص با ۵ شرکت زیرمجموعه که شرکت اصلی آن شرکت فولاد صنعت تبریز است. از شهریور ۱۴۰۰ عملا مدیریت آن دست وآذر افتاده و هر روز کار جدیدی در این شرکت انجام می شود.


از آذر ماه سال قبل تیم مدیریتی این شرکت تغییر یافته و مشکلات سرمایه در گردش و بدهی های مالی که شرکت با آن مواجه بوده برطرف شده است. تولید این شرکت ۶ هزار تن در ماه بود که اکنون به بیش از ۱۶ هزار تن در ماه رسیده است. البته این مقدار برای ما راضی کننده و مطلوب نیست. مشکل بدهی بانکی شرکت برطرف شده و از امروز از طریق تامین مالی از طریق LC ، بورس کالا، تسهیلات داخلی و ... اداره می شود. شرکت از شهریور ماه از تولید کارمزدی به سمت تولید واقعی رسیده است.


طبق برنامه ریزی های انجام شده این شرکت ماهانه ۲۰ هزار تن شمش خرید و ۲۰ هزار تن میلگرد عرضه خواهد داشت و با قیمت های ۱۵ هزار تا ۱۶ هزار کنونی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت. قرار است تا پایان سال بتوانیم به تولید ۴۰ هزار تن محصول برسیم.


در خصوص شرکت عمران جلفا که یک گنج محسوب می شود. این شرکت قبل از شکل گیری و تعریف منطقه آزاد ارس، با سهامداری همیاری و شرکت توسعه آذربایجان متولی این منطقه بود. در حال حاضر از لحاظ سودآوری حرفی برای گفتن ندارد اما اگر برنامه های عمران جلفا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش رود خبرهای خوبی در انتظار شرکت است.


چنانچه شرکت از گروه انبوه سازی و املاک مستغلات به گروه نهادهای مالی تغییر وضعیت پیدا کند این شرکت را با ارزش افزوده بالاتری خواهد فروخت.


در خصوص پروژه غدیر که در زمین ۶ هزار و ۵۰۰ متری در تبریز واقع شده دو برج ۲۶ و ۲۷ طبقه به مساحت ۸۰ هزار متر مربع طراحی شده است. مجوز این بناها در سال های ۸۴-۸۵ از شهرداری تبریز گرفته شد. با این حال شهرداری تبریز دو سال قبل درخواست تمدید مجوزها را داشت. در ای راستا مواجه شدیم با ادعای شهرداری مبنی بر مالکیت بر ۳ هزار و ۵۰۰ متر از این زمینها. این ادعا به رغم صدور گواهی معامله توسط خود شهرداری تبریز مطرح شد. در دو ماه گذشته این زمینها تعیین تکلیف شد و ۲۴ تیر ۱۴۰۱ نامه ای دریافت شد و رای به نفع شرکت صادر شد و طبق این رای شهرداری هیچ سهمی ندارد. از شنبه آینده حصاربندی ما شروع خواهد شد. اگر در گروه املاک و مستغلات باقی بمانیم برج را آغاز خواهیم کرد اما اگر نمانیم استراتژیمان متفاوت خواهد بود.


مصوبات شرکت:


در پایان مجمع ؛ شرکت های سرمایه گذاری هواپیمائی آتا، گروه سرمایه گذاری فولاد گستر کوثر، مجتمع صنعتی فولاد گستر کوثر، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز و یک نماینده حقیقی به نام آقای قایین شاهعلی (مدیر عامل شرکت) به عنوان اعضاء هیات مدیره انتخاب شدند.

انتهای خبر

0
0