بورس۲۴
1400/06/02
17:40
تزریق نقدینگی خرد جدید به بازار پس از ۹ روز متوالی

امروز شاهد ادامه خروج سرمایه های خرد از صندوق ها بودیم.صدرنشین خریدهای حقیقی از حقوقی: وبملت، سپید، ذوب، افق، کنورح، فایرا، شستا، وصندوق و فملی وعمده ترین فروش های حقیقی به حقوقی: فولاد، شپنا، میدکو، آریا، کگل، وغدیر، شاراک، برکت و سمگا بودند.

تزریق نقدینگی خرد جدید به بازار پس از ٩ روز متوالی

بورس۲۴ : امروز سه شنبه دوم شهریور ماه ارزش کل معاملات بازار سرمایه به ۱۳ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به معاملات خرد بود. بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم اوراق دولتی در بازار فروخته شد.


در مرحله پیش گشایش ارزش صفوف خرید حدود ۳ هار میلیارد تومان بود که در پایان معاملات به کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش صفوف فروش در ابتدای امروز بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان روز به بالای ۷۳۰ میلیارد تومان رسید.


حقیقی ها امروز پس از ۹ روز متوالی اقدام به ورود پول جدید به بازار سرمایه کردند. آن ها امروز ۲۷۵ میلیارد تومان نقدینگی تازه نفس به پای بازار ریختند که بخش عمده این پول وارد گروه های زراعت، فلزی، بانکی، خرده فروشی، انبوه سازی، سرمایه گذاری و چند رشته ای صنعتی شد. اما گروه های سیمان، فرآورده های نفتی، خودرویی، لاستیک و پلاستیک، استخراج نفت گاز، هتل و رستوران و ماشین آلات و دستگاه های برقی با خروج پول خرد مواجه بودند. حقیقی ها جمعا بیش از ۶۲ میلیارد تومان از این ۷ گروه خارج کردند.


عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی وبملت، سپید، ذوب، افق، کنورح، فایرا، شستا، وصندوق و فملی بودند. آنها تا توانستند فولاد، شپنا، میدکو، آریا، کگل، وغدیر، شاراک، برکت و سمگا را به حقوقی ها فروختند.


سهامداران خرد امروز هم همچون روزهای گذشته از صندوق های سرمایه گذاری نقدینگی خارج کردند. آن ها در روز جاری ۲۸۰ میلیارد تومان از این صندوق ها بردند.


شاخص کل امروز با رشد بیش از ۲۷ هزار واحدی تا محدوده ۱ میلیون و ۵۴۳ هزار واحد بالا رفت که بیش از همه تحت تاثیر نمادهای فولاد، پارس، فملی، وبملت، پارسان، اخابر و رمپنا قرار داشت. شاخص هموزن با رشد قابل توجه بیش از ۱۱ هزار واحدی تا محدوده ۴۵۱ هزار واحد پیش رفت. شاخص فرابورس هم حدود ۳۲۳ واحد ارتقا یافت و به ۲۲،۲۲۰ واحد رسید.










انتهای خبر

0
0