بورس پرس
1401/06/20
09:41
مقایسه نسبت های مالی بانک ملت با ۹ بانک های بورسی و فرابورسی دیگر

عملکرد بانک ملت در نسبت های مالی با ۹ بانک بورسی و فرابورسی دیگر در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، مورد مقایسه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عملکرد بانک ملت در نسبت های تسهیلات به سپرده ها، سپرده های غیر هزینه زا به کل سپرده ها، نرخ موثر سپرده های هزینه زا - ریالی، حاشیه سود کل ریالی و ... در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹ بانک بورسی و فرابورسی دیگر، مورد مقایسه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.


نسبت تسهیلات به سپرده ها (ریال و ارز)


یکی از شاخص هایی که وضعیت مشارکت در یک اقتصاد را مشخص می کند، نسبت تسهیلات به سپرده ها یا همان LDR است. این نسبت پایداری تامین مالی توسط بانک ها را ارزیابی می کند و به نوعی معرف نسبت وام های پرداختی پوشش داده شده از محل سپرده های دریافتی از مشتریان بانک است.


اطلاعات مالی موجود از عملکرد بانک ملت، نشان می دهد نسبت تسهیلات به سپرده از روند مطلوبی برخوردار است. به نحوی که با ثبت مقدار ۱۰۰.۲۴ درصد در مرداد ماه ضمن رشد ۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، جایگاه نخست در میان بانک های بورسی را نیز به خود اختصاص داده است.



نسبت سپرده های غیر هزینه زا به کل سپرده ها (ریالی)


در نسبت سپرده های غیر هزینه زا به کل سپرده ها (ریالی) نیز بانک ملت با بهبود عملکرد و ثبت مقدار ۴۱.۴۱ درصد در مرداد ماه، جایگاه نخست را در بین بانک های بورسی کسب کرد که حاکی از رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.



نرخ موثر سپرده های هزینه زا - ریالی


در نسبت نرخ موثر سپرده های هزینه زا - ریالی نیز بانک ملت با ثبت مقدار ۱۱.۳۲ درصد در مرداد ماه با تکرار موفقیت سال گذشته، جایگاه نخست در بین بانک های بورسی را بدست آورد. عملکرد بانک ملت در این بخش، بیانگر عزم راسخ این بانک جهت کاهش قیمت تمام شده پول و متعاقبا تعادل بین سود پرداختی به سپرده ها و سود دریافتی از تسهیلات است.



نرخ موثر چهار سپرده ریالی


در نسبت نرخ موثر چهار سپرده ریالی نیز بانک ملت با بهبود عملکرد و ثبت مقدار ۶.۸۸ درصد در مرداد ماه همانند سال گذشته، جایگاه نخست را در بین بانک های بورسی کسب کرد.



حاشیه سود کل ریالی


بانک ملت در این نسبت نیز با ثبت ۳.۵۸ درصد، رتبه نخست را به خود اختصاص داد. یکی از شاخص های سودآوری بسیار مهم بانک ها، اسپرد یا حاشیه سود است که از تفاوت متوسط سود عایدی از تسهیلات اعطاء شده و متوسط سود پرداختی به سپرده ها بدست می آید.



نرخ موثر سپرده های بلند مدت ریالی


در نسبت نرخ موثر سپرده های بلند مدت ریالی نیز بانک ملت با ثبت پایین ترین مقدار نسبت به سایر بانک های بورسی به میزان ۱۶.۳۳ درصد در مرداد ماه همانند سال گذشته، موفق به کسب جایگاه نخست شد.



نسبت خالص درآمد تسهیلات به درآمد تسهیلات – ریالی


در نسبت خالص درآمد تسهیلات به درآمد تسهیلات – ریالی نیز بانک ملت با ثبت مقدار ۳۸.۷۹ درصد در مرداد ماه همانند سال گذشته، جایگاه نخست را در بین بانک های بورسی کسب کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0