بورس۲۴
1401/06/29
11:19
تصویب افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی «دعبید» در مجمع

جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت داروسازی دکتر عبیدی با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

تصویب افزایش سرمایه 200 درصدی «دعبید» در مجمع

بورس۲۴ : جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت داروسازی دکتر عبیدی با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.


گزارش توجیهی افزایش سرمایه قرائت شد


در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی توجیهی از افزایش سرمایه را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت داروسازی دکتر عبیدی آخرین افزایش سرمایه خود را به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش انجام داده است. در آخرین مرحله سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰۱۶۰۰۰ ریال به ۴۵۰۰۰۰۰ میلیون ریال از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.


وی با اشاره به هدف از افزایش سرمایه شرکت گفت: حقوق صاحبان سهام در کنار بدهی به عنوان منبع مهم تامین مالی شرکت ها به شمار می رود اگر چه همواره در ادبیات مالی بر این نکته تاکید می شود که تامین مالی از طریق حقوق مالکانه گران ترین منبع مالی به شمار می رود با این جال تناسب میان منابع و دستیابی به ساختار سرمایه ای متوازن نیز از فاکتورهای مهم در کاهش ریسک مالی شرکت و به تبع آن افزایش ارزش شرکت و ثروت سهامداران به شمار می رود.


افزایش سرمایه از محل سود انباشته


وی ادامه داد: شرکت داروسازی دکتر عبیدی از افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی و برخورداری از معافیت مالیاتی شرکت های بورسی و فرابورسی موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته نشده است، لذا به این منظور پیشنهاد می گردد افزایش سرمایه به مبلغ ۹۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال از محل سود انباشته صورت پذیرد.


وی گفت: این افزایش سرمایه به جهت اصلاح ساختار مالی و برخورداری از معافیت مالیاتی صورت می پذیرد که طی آن سرمایه شرکت از مبلغ ۴۵۰۰۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۳۵۰۰۰۰۰ میلیون ریال جمعا ۲۰۰ درصد از محل سود انباشته افزایش خواهد یافت.


گزارش حسابرسی قرائت شد


در ادامه بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و بلامانع بودن این موضوع را اعلام نمود.


آخرین اطلاعات از طرح توسعه شرکت


مدیر عامل شرکت در ادامه بیان داشت: زمان بهره برداری از فاز اول پروژه عبیدی البرز با ظرفیت عملی ۱۵۰ میلیون جعبه ابتدای سال ۱۴۰۱ برآورد می شود، فرض شده از این طرح در سال ۱۴۰۴ با ۵۰ درصد ظرفیت و در سال ۱۴۰۵ با ۱۰۰ درصد ظرفیت بهره برداری شود. محصولات تولیدی طرح عبیدی البرز به مقدار فروش شرکت طی سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ اضافه می شود.


در پایان نیز با افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت از محل سود انباشته موافقت شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت رسید.

انتهای خبر

0
0