تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/09
08:35
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 9 خرداد *صنایع و شرکت ها 1. پست بانک در یک اطلاعیه گفت " با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در تاریخ 1399/12...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۹ خرداد



*صنایع و شرکت ها



۱. پست بانک در یک اطلاعیه گفت " با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۱.۱۸۱.۵۴۲ دلار، با اعمال نرخ های جدید سود حاصل از تسعیر ارز پست بانک منعکس در یادداشت شماره ۳۸ صورتهای مالی مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از مبلغ ۳۹۱ میلیارد ریال به ۹۵۹ میلیارد ریال برآورد می گردد"



۲. طرح بهبود فرآیند و کیفیت گازوئیل پالایشگاه اصفهان وارد مرحله پیش راه‌اندازی شد. اجرای طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان افزایش درآمدی ۳۲۴ میلیون یورویی را برای این پالایشگاه به دنبال خواهد داشت. (در بهبود فرآیند مقدار تولید عموما تغییر نمی کند، بلکه محصولی تولید می شود که کرک اسپرد بهتری دارد. تفاوت کیفیت گاها تا ۲-۳ دلار در هر بشکه تاثیر دارد)



۳. حسینا در خصوص خرید تجهیزات شفاف سازی داد.



۴. سناباد زیرمجموعه فخوز که تازگی به بهره برداری رسیده ۸۰۵میلیارد تومان سود ساخت.



۵. مدیر مالی شرکت ذغال سنگ نگین طبس می گوید "فعلا برای آزادسازی نرخ سنگ آهن قدم هایی برداشته شده اما این که انتظار داشته باشیم اتفاقی که برای زنجیره فولاد در بحث آزادسازی قیمت ها افتاد، در خصوص ذغالسنگی ها نیز رخ دهد، خیر. هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. وی گفت سود سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۰۰درصد داشته است."



۶. مدیرعامل تاصیکو می گوید "اجازه احداث کارخانه استحصال طلا در شهرستان سقز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور صادر شد. : با بهره برداری از این طرح سالانه بیش از ۵۰۰ کیلو طلا تولید می شود."



۷. اعطای تسهیلات به مشتریان جهت خرید اقساطی کالا از پذیرندگان دیجی پی به وسیله اعتبار اختصاص یافته از محل منابع لیزینگ رایان سایپا صورت خواهد گرفت. ارزش این توافق ۳۰۰ میلیارد تومان است. (ولساپا سال ها در تلاش برای ورود به عرصه لیزینگ لوازم خانگی بود)



۸. در مجمع کرماشا، مدیر عامل شرکت گفت "در سال ۹۸ مشکل آلودگی گاز ورودی داشتیم که در سال ۹۹ توقف تولید به این دلیل صورت نگرفت. ۲۹ روز به دلیل قطعی گاز تعطیل شدیم که از این فرصت برای تعمیرات استفاده کردیم. به رغم این مشکلات ۱۲ درصد بیش از سال ۹۸ تولید کردیم. در طرح توسعه فعلی، در واحد امونیاک ۵۴ درصد و اوراه ۳۰ درصد پیشرفت داشتیم.



۹. سهامداران بازار سرمایه خواستار آزادسازی نرخ شکر و همچنین عرضه شکر در بورس کالا شدند.



۱۰. امروز در بورس کالا، عرضه بیش از ۸۳ هزار تن محصولات سیمانی برای اولین بار صورت میگیرد. نرخ معاملاتی و انجام معامله بسیار مهم است.



۱۱. سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس می گوید " آنالیز قیمتی محصولات خودروسازان به کمیسیون ارائه شده و قرار است این هفته این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. در نامه کتبی خودروسازان، محاسبات آنالیز قیمتی انواع خودرو نشان می‌دهد شرکت‌های خودروساز در هر خودرو ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ضرر می‌دهند."



۱۲. صنعت و معدن در خصوص PET می گوید "قیمت پلی اتیلن ترفتالات FOB شمال شرق آسیا، بدون تغییر نسبت به هفته قبل در ۹۴۰ دلار به ازای هر تن باقی ماند"



۱۳. مطابق با داده های آیسیس، قیمت روغن پایه صادراتی از مبدا ایران در ماه گذشته به ۹۱۰ دلار رسید که در دو سال گذشته بی سابقه بوده و در هفته اخیر نیز همچنان در سقف قیمتی خود ۱،۱۱۰ دلار معامله شده است.



۱۴. قیمت ABS آسیا در هفته ی گذشته بدون تغییر در قیمت ۲،۴۰۵ دلار به ازای CFR چین باقی ماند.



۱۵. قیمت ورق گرم CIS این هفته ۱.۱۰۵ دلار گزارش شده است که افزایش ۴۰ دلاری را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.



۱۶. کچاد مجوز تاسیس دو کارخانه جدید دریافت کرده که باید برای آن ها طرح اجرا کند. کارخانه تولید ورق آلیاژی با ظرفیت ۱ میلیون تن در سال، با سرمایه گذاری ۱۳۵۸۲۴ میلیارد ریال و کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن، قابل افزایش تا ۱ میلیون تن، با سرمایه گذاری ۲۱۶۷۴ میلیارد ریال در استان یزد.



۱۷. چینی ها تولید فولاد را کاهش داده اند و داده های جدید از نیمه دوم ماه می باعث تقویت قیمت های داخلی چین شد. اگر باران های موسمی جدی باشد، شاید تقاضا تضعیف شود اما در حالت نرمال، قیمت فولاد مجدد به سقف قبلی می رسد.



۱۸. انفجار خط لوله اکسیژن بین دو واحد پتروشیمی در عسلویه ایران در اواسط هفته، قیمت‌های داخلی چین و معاملات آتی را افزایش داد. در هند نیز، قیمت‌های متانول محلی در ۲۸ می به دلیل نگرانی در مورد تولید متانول ایران به ۳۲ روپیه در کیلوگرم رسید.




بخش دوم / ۹ خرداد

انتهای خبر

0
0