سنا
1401/01/17
13:30
الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم‌وزن

برپایه معاملات امروز چهارشنبه، ۱۷ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۴۰ واحد افزایش، رقم ۳۷۷ هزار و ۳۶۹ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷ هزار و ۶۷۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۹ هزار و ۶۵۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲ هزار و ۹۹۰ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۴۲ هزار و ۵۷۹ معامله به ارزش ۱۵ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۵ هزار و ۱۹۴ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۰ هزار و ۹۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۴ هزار و ۴۴۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۳۳ هزار و ۶۹۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


بانک پارسیان با ۲۴۷ واحد، شرکت گروه سرمایه گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی خلیج فارس با ۱۹۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۱۹۱ واحد، بانک صادرات ایران با ۱۸۹ واحد و شرکت نفت پارس با ۱۸۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۶۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۰۳ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۵۳ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۷۴۲ واحد و گروه مپنا با ۶۲۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۷ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۹ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۳ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۲ واحد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۷ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۵ واحد، بیمه سامان با ۴ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۳ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۲ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱.۷۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0