بتاسهم
1399/11/28
10:35
عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس تا پایان امسال/ عرضه اولیه دانش‌بنیان‌ها فعلا در حال بررسی است امیر هامونی، مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت: ...

عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس تا پایان امسال/ عرضه اولیه دانش‌بنیان‌ها فعلا در حال بررسی است



امیر هامونی، مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت:



🔹تاکنون آمار حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس و فرابورس به ۴۱ شرکت رسیده است که در چند سال گذشته تا کنون پذیرش و عرضه اولیه آنها انجام شده است.



🔹ارزش بازار این شرکت ها اکنون در بازار حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، این رقم در شرایطی که بازار در مدار صعودی پرشتاب قرار گرفته بود به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.



🔹این شاخص کمک می کند تا قیمت و بازدهی نهایی شرکت های دانش بنیان حاضر در بورس و فرابورس تاثیرگذار بر شاخص بورس باشند.



🔹ورود شرکت های دانش بنیان به فرابورس مانند سهام سرخابی ها نیازمند تکمیل مدارک و مستندات است، به محض تکمیل مدارک درخواست شده، روند ورود آنها به بورس انجام و نهایی خواهد شد.



🔹تاکنون چند شرکت که جزو شرکت های دانش بنیان محسوب نمی‌شوند درخواست خود برای عرضه در فرابورس را ارائه کرده اند که به نظر می رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار اکنون بهترین زمان برای ورود این شرکت ها به فرابورس و انجام عرضه اولیه آنها است.



🔹تا کنون سه شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند اما براساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس خواهیم بود.



منبع: ایرنا

انتهای خبر

0
0