بورس پرس
1400/06/15
07:31
زمان قطعی دهمین عرضه اولیه سال مشخص شد: فردا با "کیمیا تک "

زمان قطعی دهمین عرضه اولیه سال مشخص شد و فردا چهارشنبه ۱۵ درصد از سهام شرکت کیمیا تک در بازار دوم معاملات بورس تهران واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی تاکنون سهام ۹ شرکت در بورس و فرابورس عرضه اولیه شده که زمان ورود دهمین شرکت جدید هم مشخص شد که با شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک انجام می شود .


به این ترتیب ، فردا چهارشنبه ۲۲۵ میلیون سهم "کیمیا تک " معادل ۱۵ درصد ( ۱۲ درصد معادل ۱۸۰ میلیون سهم برای عموم و ۳ درصد معادل ۴۵ میلیون سهم به صندوق های سرمایه گذاری) از سهام این شرکت بورسی در بازار دوم معاملات به عموم واگذار می شود.


در این عرضه ، حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی تنها ۱۰۰ سهم و با قیمت مبنای ۲۰ هزار و ۹۱۰ ریال ( معادل ۲۰۹۱ تومان ) و سقف و کف ۲۳ هزار تا ۱۸ هزار و ۸۱۹ ریال تعیین شده و تامین سرمایه بانک ملت هم متعهد پذیره نویسی ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است .


طبق بررسی های بورس پرس، سرمایه شرکت با ۱۵۱۸ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی هفت مرحله افزایش سرمایه به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری این شرکت گروه صنعتی گلرنگ با ۳۸.۷ درصد، گروه پاکشو با ۱۹.۹ درصد، گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش با ۱۷.۱ درصد، شرکت کیان الماس مهر با ۱۲.۶ درصد، گروه سرمایه گذاری کوروش با ۵.۵ درصد، سرمایه گذاری توسعه صنایع پایدار با ۵ درصد حضور دارند.


کلیدی ترین گروه محصولات شرکت در حوزه آرایشی و مراقبت از پوست، ضد آفتاب ها، کرم های مرطوب کننده و کرم های دست و صورت است که در بیش از ۹۰ درصد برندهای موجود از جمله مای، شون، الارو و نئودرم تولید می‌شوند. این گروه محصولات بیشترین سهم بازار را در بین گروه محصولات تولیدی شرکت دارا هستند.


تمایز محصولات تولیدی با شرکت‌های مشابه گروه صنعتی گلرنگ


در بین شرکت‌های فعال گروه صنعتی گلرنگ در صنعت شوینده و بهداشتی، محصولات تولیدی شرکت آریان کیمیا تک در بخش بهداشتی بعضا در سبد محصولات برخی گروه بازار های تولیدی شرکت‌های مشابه نظیر گروه پاکشو و شرکت پدیده شیمی قرن نیز مشاهده می‌شود. گروه بازارهای مشترک شامل انواع شامپو و نرم کننده موی سر، شامپو بدن و مایع دستشویی است که با توجه به بخش بندی بازار هدف تعریف شده، برندهای مای و شون از نظر قیمت، کیفیت، بسته بندی، اسانس و برخی مواد اولیه متفاوت از سایر محصولات تولید شده در گروه صنعتی گلرنگ است و طبقه متوسط به بالا و با مفهوم کانسپت دارویی را هدف گذاری کرده است.


علاوه بر موارد فوق محصولات آرایشی در گروه صنعتی گلرنگ صرفا در شرکت آریان کیمیا تک تولید می شود. تمایز دیگر محصولات تولیدی این شرکت در این است که با توجه به تخصصی بودن محصولات و خاصیت درمانی آنها توسط پزشکان و متخصص پوست و مو تجویز می شود.


این شرکت در حال حاضر به کشورهای افغانستان ،آذربایجان، ترکمنستان، عراق، چین، ترکیه ،رومانی، غنا و ارمنستان صادرات دارد و در حال بررسی و توسعه بازار جهت حضور در قاره افریقا و اروپا است.


شرکت با هدف توسعه فعالیت در بازارهای صادراتی و کسب شناخت محصولات در بازارهای هدف و از آن اقدام به فروش اعتباری کرده که این امر منجر به افزایش حساب های دریافتنی ناشی از فروش صادراتی در سال ۹۸ شده است. علاوه بر موارد فوق اثرات تسعیر مانده مطالبات در پایان سال نیز یکی دیگر از دلایل افزایش حساب های دریافتنی ناشی از فروش صادراتی بوده است. از سال ۹۹ فروش صادراتی شرکت به صورت نقدی صورت می پذیرد.


برنامه ها به منظور افزایش سهم بازار فروش


در بازار حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی این صنعت، شرکت آریان کیمیا تک با پوشش تولید بیش از ۸۵ درصد از انواع محصولات آرایشی با اندازه بازار معادل ۱۷ هزار میلیارد تومان در سال فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۹۸ با فروش ناخالص ۸۰۲.۲ میلیارد تومانی بالغ بر ۴.۷ درصد سهم بازار را در اختیار داشته که پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ سهمی معادل ۸.۳ درصد را جذب کند.


دستیابی به این هدف با توسعه برندهای جدید نظیر نیوتیس و ماما بیبی، توسعه لاین های جدید محصولات نظیر لاین مخصوص آقایان و توسعه کسب و کارهای همگن نظیر دارو و همه محصولات پزشکی مثل ماسک سه لایه پزشکی، داروها و مکمل های غذایی و افزایش تنوع ترا امکان پذیر خواهد بود.


مهمتری اهداف و برنامه مالی سال جاری:


۱. افزایش فروش داخلی و صادراتی و توسعه سهم بازار و افزایش سود


۲. افزایش ظرفیت های تولیدی و راه اندازی خطوط جدید تولید


۳. توسعه محصولات جدید دارویی و مکمل های غذایی



انتهای پیام


انتهای خبر

0
0