رمزارز نیوز
1401/04/18
11:30
اقدامات مشکوک سلسیوس؛ آیا باید نگران باشیم؟

پلتفرم بحران‌زده سلسیوس (Celsius) در روزهای گذشته، نزدیک به ۲۵ هزار رپد بیت کوین (wBTC) به ارزش بیش از ۵۲۸… مطالعه مطلب ...

پلتفرم بحران‌زده سلسیوس (Celsius) در روزهای گذشته، نزدیک به ۲۵ هزار رپد بیت کوین (wBTC) به ارزش بیش از ۵۲۸ میلیون دلار را به صرافی رمزارزی FTX منتقل کرده که این اقدام، باعث نگرانی برخی جامعه کریپتو شده است.


این انتقال عظیم پس از آن صورت گرفت که سلسیوس ۴۱٫۲ میلیون دلار از بدهی باقی‌مانده خود به پروتکل Maker را پرداخت و کل وثیقه wBTC وام خود را آزاد کرد. حال، برخی از فعالان بازار می‌ترسند که به‌زودی دامپ wBTC در این صرافی رخ داده و قیمت بیت کوین (BTC) پایین بیاید.


البته در این میان، برخی هم امیدوارند که این حرکت ممکن است در راستای آماده‌سازی برای تعویض رپد بیت کوین با بیت ‌کوین و فعال‌سازی مجدد برداشت‌ها در پلتفرم سلسیوس، انجام شده باشد.


علاوه بر این‌ها، اخیرا گزارش‌هایی هم در مورد چگونگی مقابله سلسیوس با ورشکستگی منتشر شده که باعث شده برخی بگویند این پروژه، از یک طرح پانزی استفاده کرده است. بر اساس اسناد موجود در وبسایت دادگاه نیویورک، پس از مواجهه با بحران نقدینگی، سلسیوس شروع به ارائه نرخ بهره دو رقمی برای جذب وجوه بیشتر کرد که سپرده‌گذاران و طلبکاران قبلی را پوشش می‌داد. اساسا، سلسیوس پول بیشتری خواست و در مقابل، نرخ بهره بیشتری را برای پوشش مشکلات نقدینگی خود پیشنهاد داد، طرحی که بیشتر شبیه به یک طرح سنتی پانزی است که فقط با جریان ثابت سرمایه به آن، زنده می‌ماند.


انتهای خبر

0
0