آکادمی هلاکوئی
1400/10/14
14:10
ارزش قفل شده در صرافی غیرمتمرکز Osmosis از ۱ میلیارد دلار عبور کرد

داده‌های یک پلتفرم ردیاب نشان می‌دهد، دوشنبه شب،…

داده‌های یک پلتفرم ردیاب نشان می‌دهد، دوشنبه شب، مجموع سرمایه های قفل شده (TVL) در اولین صرافی غیرمتمرکز (DEX) در شبکه Cosmos به نام Osmosis، از یک میلیارد دلار عبور کرده است.


بر اساس داده‌های CoinGecko، رمزارز بومی این صرافی، (OSMO)، در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۳ درصد افزایش به ۷.۷۸ دلار رسیده و قله ی جدیدی را ثبت کرده است. دارندگان OSMO می‌توانند رمزارزهای خود را برای دریافت بازده و جوایز به اشتراک بگذارند و در مدیریت پلتفرم شرکت کنند تا اقداماتی را برای رشد پروتکل پیشنهاد دهند. اسموز اخیرا در بحبوحه علاقه دوباره به بلاکچین ها به غیر از اتریوم که استفاده از آن گران است و زمان تراکنش نسبتا کندتری دارد، مورد توجه قرار گرفته است. داده های ابزار تجزیه و تحلیل Token Terminal نشان می دهد که میانگین روزانه حجم معاملات در Osmosis از ۴.۱ میلیون دلار در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیر) به ۴۶.۶ میلیون دلار در دسامبر ۲۰۲۱ (دی) افزایش یافته است.


اسموز چگونه کار می کند و چه چیزی باعث ارزش آن می شود


اسموز برای انجام معاملات بین کاربران به جای واسطه ها به قراردادهای هوشمند متکی است. با این حال، بیشتر ارزش آن از برنامه های آینده آن ناشی می شود. هدف این پلتفرم گسترش به سایر بلاکچین ها مانند اتریوم و همچنین بلاکچین های منطبق با پروتکل “ارتباطات بین بلاکچین” (IBC) است.


Cosmos اولین شبکه Tendermint و یک “اینترنت بلاکچین” است. هدف توسعه‌دهندگان آن ایجاد اکوسیستمی است که در آن برنامه‌های کاربردی که روی بلاکچین‌های جداگانه وجود دارند، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. چنین امکانی به بلاکچین ها و رمزارزها کمک می کند تا به جریان اصلی تبدیل شوند، زیرا کاربران به طور ایده آل با چندین بلاکچین بدون نیاز به تغییر دستی با هر ورود به یک برنامه جداگانه، در تعامل هستند. Cosmos هجدهمین شبکه بلاکچین از نظر ارزش بازار می باشد.


اسمز همچنین به شروع فعالیت در IBC کمک کرده است. توسعه دهندگان IBC در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد) توییت کردند که این پروتکل بیش از ۱۹۵۰۰ تراکنش را در روز پس از راه اندازی پردازش می کند. اسموز در یک فروش توکن در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر) به رهبری پارادایم ۲۱ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0