اقتصاد آنلاین
1400/04/06
12:03
نگاهی به پرتفوی خبهمن و تغییرات آن در ماه گذشته / ارزش بازاری خبهمن شاهد رشد ۴۳۵میلیارد تومانی بود

ارزش بازاری گروه بهمن در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، به هفت هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت بیش از سه میلیارد و ۶۴۰میلیون تومان از فروش بخشی از سهام‌های خود، کسب درآمد کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری گروه بهمن با حدود ۴۳۵میلیارد تومان افزایش به بیش از هفت هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید. افزایش ۱۵۳میلیارد تومانی ارزش شرکت بهمن دیزل، از گروه خودرو و ساخت قطعات، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۰میلیارد تومان رشد ارزش بازار در رده‌ی بعد قرار گرفت.


از طرف دیگر شرکت بیمه ملت در خرداد ماه لیزینگ آریادانا با افت ۲۰۰میلیارد تومانی و شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با کاهش ۱۴۰میلیارد تومانی ارزش بازاری همراه شدند.


خبهمن در سومین ماه از سال ۱۴۰۰، بخشی از سهام خود در شرکت‌های پتروشیمی پردیس و پتروشیمی نوری را به فروش رساند و توانست از این طریق سودی سه میلیارد و ۶۴۰میلیون تومانی کسب کند.


در پایان خرداد ماه، مالکیت خبهمن در صنعت خودرو و ساخت قطعات، بیش از ۴۵درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی خبهمن را به خود اختصاص داده است.


گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی با ۳۶.۲درصد و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۳درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت گروه بهمن قرار دارند.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


خبهمن
انتهای خبر

0
0