بورس پرس
1400/12/14
17:28
معاملات مشکوک شستا، هلدینگ دارویی، دو شرکت از گروه فلزات اساسی + ۱۱ نماد

در روز رشد ۱۷.۶ هزار واحدی شاخص، شستا، هلدینگ دارویی، دو شرکت از گروه فلزات اساسی به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با رشد قیمت ها بخصوص در گروه های کالایی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۲۹۸ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۶.۵ و ۳.۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا با داد و ستد ۳ میلیارد سهم و ایران خودرو، تجلی توسعه معادن و فلزات، سایپا به همراه بانک تجارت با تقاضای ۵۵۳، ۴۰۷، ۳۷۱ و ۳۴۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۳ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، سرمایه گذاری تامین اجتماعی شرکت حاضر در بازار دوم بورس با رشد ۴.۱ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۳ میلیارد سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های هلدینگ تیپیکو، کی بی سی ، قند شیروان قوچان و بجنورد ، سرمایه گذاری وثوق امین ، آلومینیوم ایران ، احیاء صنایع خراسان، توکا ریل ، کالسیمین، عمران و توسعه فارس، شهد ایران ، گسترش قطعه سازی کمند، خاک نسوز استقلال آباده، حمل و نقل پتروشیمی و چادرملو معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور شستا ، هلدینگ دارویی ، دو شرکت از گروه فلزات اساسی به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0