بورس پرس
1401/04/31
00:00
نتیجه دو مجمع ملی مس با تقسیم سود ۷۰ تومانی برای هر سهم

مجمع سالانه و فوق العاده ملی مس برگزار و ضمن تصویب صورت های مالی و تطابق اساسنامه ، مقرر شد ۷۰ تومان سود نقدی برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه شرکت ملی مس بعدازظهر چهارشنبه ۲۹ تیر با حضور ۶۶.۵ درصد سهامداران در محل وزارت کشور برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۱۲۵۲ ریال سود محقق شده هر سهم ۷۰۰ ریال معادل ۵۶ درصد برای هر سهم توزیع شود.


براین اساس، سود سهامداران حقیقی، سبدگردان ها و صندوق های سرمایه گذاری دارای کد سجام از ۲۶ مرداد واریز می شود. سود سهامداران حقوقی سجامی از اول تا ۳۰ آبان توسط سپرده گذاری مرکزی پرداخت می‌شود. سود سهامداران حقوقی و حقیقی، سبدگردان ها و صندوق های سرمایه گذاری غیر سجامی از اول آذر با مراجعه به شعب بانک تجارت پرداخت می شود.


همچنین در مجمع فوق العاده، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس تصویب شد.


اهم موارد مطرح شده در مجمع


- دستیابی به بالاترین رکورد برداشت سنگ سولفور از ابتدای راه اندازی شرکت تا کنون، دستیابی به رکورد تولید کنستانتره مس و کنستانتره مولیبدن از ابتدای راه اندازی تا کنون، ثبت رکورد تولید مس کاتدی و کنستانتره فلزات گرانبها، پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی در پروژه احداث معدن و کارخانه تغلیظ


- در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۹۹.۵ میلیون تن استخراج انجام شد که نسبت به برنامه بودجه بندی بالاتر بود.


- قیمت مس کاتد میانگین ۹۶۴۳ دلار بود که نسبت به سال مالی قبل ۳۰۰۰ دلار افزایش داشت.


- برنامه ۲۲۰ هزار متر حفاری در دستور کار سال جاری است که در سال گدشته ۱۷۰ هزار متر بود.


- در تولید مس کاتد رتبه ۱۸ دنیا و در داشتن ذخایر معدنی مس رتبه ۶ دنیا به "فملی" تعلق دارد. این فاصله فرصتی برای شرکت است. تولید مس باید از تن به یک میلیون تن مس برسد. در اینصورت صادرات به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا می کند.


- افزایش تولید مس کاتد در سال جاری به بیش از ۳۰۰ هزار تن در دستور کار است.


- از لحاظ وزنی، ۶ درصد فروش صادراتی و از لحاظ مبلغی، ۴۷ درصد فروش صادراتی است. فروش وزنی و مبلغی ۱۵ و ۹۲ درصد نسبت به سال مالی گذشته رشد داشت. سود عملیاتی و خالص رشد ۸۶ و ۹۲ درصدی داشت.


- بزرگترین چالش معادن، آب و برق است. با برنامه ریزی های انجام شده از سال آینده هیچ مشکلی از بابت تامین برق نخواهیم داشت. در زمینه نیروهای تجدید پذیر هم فعالیت ها در حال انجام است. در مجموع از لحاظ یوتیلتی از سال آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت.


- چهار پروژه مهم شرکت در سال جاری شامل پروژه دره زار با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کنستانتره مس، پروژه مس دره آلو با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن تولید کنستانتره مس، پروژه فلوتاسیون سرچشمه با ظرفیت ۷۰ هزار تن تولید کنستانتره مس و پروژه لیچینگ سونگون هستند که امید می رود در نیمه دوم سال این ۴ پروژه به بهره برداری برسد.


- سال گذشته و جاری ۲ و ۵ هزار میلیارد تومان برای بازارگردانی سهم در نظر گرفته شد.


- در سه ماهه اول سال تولید کنستانتره ۹ درصد، تولید کاتد ۸ درصد و تولید اسید سولفوریک ۲۱ درصد از برنامه بودجه بندی شده جلوتر است. تولید وزنی و ریالی در این مدت نسبت به دوره مشابه گذشته ۵۳ و ۷۳ درصد افزایش داشت.


پس از بحث طولانی سهامداران ملی مس و هیات مدیره بر سر تقسیم سود با رای گیری صلواتی ۷۰۰ ریال سود نقدی تصویب شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0