آکادمی هلاکوئی
1399/10/16
00:40
آیا لایت کوین می تواند جایگاه چهارم جدول ارزهای رمزپایه را از آن خود کند؟

جابجا شدن جایگاه دو ارز لایت کوین (LTC)…

جابجا شدن جایگاه دو ارز لایت کوین (LTC) و ریپل در رتبه بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال در روزهای پایانی هفته، تاثیر دادخواست اخیر علیه Ripple توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بر ارز بومی آن یعنی XRP را برجسته کرده است.


اوایل روز یکشنبه شاهد رخداد “فلیپنینگ” یا جایگزینی ارزها در بازار بودیم که در پی افزایش بیش از ۱۲ درصدی قیمت لایت کوین و رسیدن ارزش بازار آن به ۹.۹۵ میلیارد دلار ایجاد شد. در همین حال، XRP با بیش از ۲۵٪ کاهش در یک دوره معاملاتی ۲۴ ساعته مواجه شد.


در زمان نگارش این مطلب، XRP با ارزش بازاری حدود ۱۰.۵ میلیارد دلار به جایگاه چهارم بازگشته است. در همین زمان، ارزش بازار لایت کوین ۱۰,۰۳۱,۴۲۵,۴۰۳ دلار است. طی هفت روز گذشته، قیمت لایت کوین تقریبا ۱۴٪ افزایش یافته و قیمت XRP تقریبا ۲۰٪ سقوط کرده است.


از اواسط ماه دسامبر (آذر ماه) قیمت لایت کوین تقریبا دو برابر شده است و این امر قدرت گرانش بیت کوین در بازار وسیع تر را برجسته می کند. XRP نیز قبل از منتشر شدن خبر شکایت SEC علیه ریپل به اتهام نقض قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار، روندی به شدت صعودی را در پیش گرفته بود. طبق داده های CoinMarketCap، قیمت XRP تاکنون بیش از ۷۳ درصد سقوط کرده است.


اینطور که از شواهد بر می آید، XRP برای بازیابی سطوح قیمت قبلی خود راه پرپیچ و خمی را پیش رو خواهد داشت زیرا سرمایه گذاران همچنان در انتظار نتیجه دادرسی هستند و این روند ممکن است چندین سال به طول بیانجامد. اگر ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار به توافق نرسد، به سختی می تواند حرکت صعودی خود را از سرگیرد. از سوی دیگر، موج گسترده صرافی هایی که یکی پس از دیگری این ارز را از لیست ارزهای خود حذف می کنند، از پتانسیل بازیابی قیمت XRP کاسته است.


در همین حال، احتمالا صعود لایت کوین بیش از هر تغییری در اصول فاندامنتال این پروژه، با حرکات قیمت بیت کوین در ارتباط است. برای مثال در ماه دسامبر (آذر ماه) افزایش چشمگیر حجم معاملات این آلتکوین با افزایش قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۲۰ هزار دلار همزمان بود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0