بورس پرس
1400/02/21
10:00
شرکت ۳۰۰ میلیارد تومانی با درج نماد آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی شد + مشخصات

شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی در بازار اول معاملات فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سرمایه‌گذاری هامون صبا پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۱ اردیبهشت با نماد "وهامون" در گروه سرمایه گذاری ها به عنوان هفتاد و سومین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد. همچنین تعهد عرضه پنج درصد دیگر ظرف مدت سه ماه پس از عرضه اولیه از سهامدار عمده اخذ شده است.


معرفی شرکت، میزان سرمایه و ترکیب سهامداران


طبق بررسی های بورس پرس، سرمایه‌گذاری هامون صبا پنجم مهر سال ۸۴ بصورت سهامی عام تاسیس شده و در اداره ثبت شرکت های شهر تهران به ثبت رسیده و نام شرکت در ۱۶ دی سال ۹۹ از سرمایه گذاری هامون شمال به سرمایه گذاری هامون صبا تغییر یافته است. شرکت در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی سرمایه گذاری صبا تامین و واحد تجاری نهایی سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.


سرمایه شرکت با ۱۲ نیروی انسانی از بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سرمایه گذاری صبا تامین ۱۰۰ درصد مالکیت این شرکت را در اختیار دارد.


وجه تمایز فعالیت هامون صبا با سرمایه گذاری صبا تامین


وجه تمایز استراتژی سرمایه‌گذاری صبا تامین به عنوان سهامدار عمده با سرمایه گذاری هامون صبا تفاوت در هدف از خرید سهام است. سرمایه گذاری صبا تامین عموما با دید مدیریتی اقدام به خرید می کند که همین امر منجر به وجود تعداد کمتر سهم در پرتفوی شرکت می شود. هامون صبا با در نظر گرفتن این نکته که بطور کلی دیدگاه مدیریتی در هنگام خریداری سهام ندارد، می تواند تعداد سهم موجود در پرتفوی را افزایش دهد. با مقایسه پرتفوی دو شرکت از نظر تعداد و تنوع سهام موجود در هر کدام، می‌توان به خوبی متوجه تفاوت در استراتژی و رویکرد سرمایه‌گذاری دو شرکت شد.


نقاط ضعف و قوت



مقایسه بازدهی با رقبا


بازدهی سرمایه‌گذاری هامون صبا در سال ۹۸ بالغ بر ۱۷۷.۴ درصد و در ۶ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۲۱۵ درصد بوده است.



صورت سود و زیان سه سال اخیر



صورت سود و زیان ۶ ماهه هامون صبا



سیاست تقسیم سود


سیاست شرکت، تقسیم سود حداکثری است و طی نامه ۲۱ دی سال ۹۹ از طرف سهامدار عمده، سیاست تقسیم سود برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۲ معادل ۹۰ درصد سود قابل تقسیم خواهد بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0