مبین تحلیل
1399/09/17
14:19
📌 گزارش_بازار 17 آذر 1399 🔸 شاخص امروز در ابتدا با رشد حدود 9هزارواحد به مقدار 1،531،860 واحد رسید اما در نهایت با عرضه شدید سهام خودوری و بانکی...

📌 گزارش_بازار


۱۷ آذر ۱۳۹۹



🔸 شاخص امروز در ابتدا با رشد حدود ۹هزارواحد به مقدار ۱،۵۳۱،۸۶۰ واحد رسید اما در نهایت با عرضه شدید سهام خودوری و بانکی عرصه را برای یک ریزش ۱۰ هزار واحدی آماده کردند . البته سهام داران عمده و حقوقی های این سهام که به عنوان کنترل کننده قیمت ها در آستانه بالا نهایت تلاش در این امر را داشتند . #تاپیکو #فولاد #کگل #خودرو جمعا باعث افت حدود ۴.۵ هزار واحد در شاخص شدند .



🔸 حجم معاملات روز جاری حدود ۲۵.۶ میلیارد برگه سهام می باشد که حدود ۲۳.۳ میلیارد برگه سهام توسط حقیقی ها خریده شده است و ۲۳.۴ میلیارد برگه سهام توسط حقیقی ها فروخته شده است پس به صورت کلی حجم فروش بیش از خرید بوده است . #وتجارت #خساپا و #خودرو حدود ۱۰ میلیارد از ۲۵.۶ میلیارد برگه را به خود اختصاص دادند .



🔸 ارزش کل معاملات روز جاری در حدود ۲۶ هزار میلیاردی می باشد که ارزش خرید حقیقی های امروز(رکورد چند ماهه اخیر می باشد ) ۲۱۲۸۵ میلیارد و ارزش فروش ۲۱۸۸۱ می باشد به این صورت خروج پول حقیقی امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیارد می باشد .



🔸 تعداد سهامی که امروز سرانه خرید آنها از فروش بیشتر می باشد ۲۸۰ نماد بورسی می باشد . میانگین خرید هر فرد حقیقی امروز ۳۲ میلیون تومان و میانگین خروج ۱۹ میلیون تومان بوده است که خود نشاندهنده قدرت بالا نسبت به فروش می باشد . تعداد سهامی که تراز حقیقی نسبت به فروش آن بیشتر ۱۸۶ نماد بورسی می باشد. تعداد نمادهای مورد معامله امروز ۶۰۴ نماد گزارش شده است .



🔸 از جمله اتفاقات تاثیر گذار امروز شیطنت های مربوط به تشکیل مجلس خبرگان که شبکه خبر تکذیب کرد که در دقایقی یکی از دلایل ریزش بازار بوده است . شکسته شدن ارزش معاملات در نیم سال دوم و بازشدن و بسته شدن مجدد نماد #فملی و توقف نماد #کیسون بخاطر مجمع تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه می باشد و کاهش بیش از ۵ درصد صندوق پالایشی یکم می باشد .



📍 #فنرژی #معیار #وحکمت #ورازی #فافزا سهامی بودند که امروز بعد از مدت ها مورد حمایت قرار گرفتند



📍 #دکپسول #کگهر #شصفها #درهآور #شکبیر بیشترین سرانه خرید را داشته اند. #شکبیر بهترین آمار مربوط را در این بین داشته است.



📍 #بسویچ #ورازی #معیار #فافزا #فسدید حجم مشکوک امروز بودند .



📍#کگهر #ساروج #شکبیر #انرژی ۱ #کخاک تراز ورود حقیقی چندین برابر بیش از خروج از سهم می باشد .



📍#وحکمت #گدنا #ولپارس #سامان #شکبیر با قدرت بالا حقیقی ها وارد سهم شدند .



📍#گدنا #کخاک #کگهر #ساروج #گدنا ورود پول حقیقی و جابه جای از حقوقی به حقیقی داشته اند




➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0