بااقتصاد
1400/04/01
14:29
نگاهی به عملکرد یکساله «وپاسار»/ بیش از ۴۰۰ درصد رشد در سودخالص

بانک پاسارگاد که در سال مالی ۹۹ رشد قابل توجهی در درآمدهای مشاع و غیر مشاع خود داشته است با جهش چشمگیری بیش از ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، بانک پاسارگاد با نماد معاملاتی وپاسار که مراحل اجرایی تاسیس آن از نیمه دوم سال ۱۳۸۳ انجام شده بود در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۸۴ با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی و با سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی که ۲۰۰ میلیارد تومان آن توسط موسسان و ۱۵۰ میلیارد تومان آن با پذیره نویسی توسط ۳۴ هزار نفر پرداخت شده بود فعالیت خود را آغاز کرد.


این بانک چشم‌انداز ۱۰ ساله آینده خود را با داشتن رتبه اول بانک‌های خاورمیانه و بودن در بین ۵۰۰ شرکت برتر جهان ترسیم کرده است.


مقدار شناوری سهام شرکت ۳۳ درصد، نسبت p/e ۱۶.۸۱ و ارزش بازار آن تا پایان ساعت کاری بازار امروز (۱ تیرماه ۱۴۰۰) ۱۰۰ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان می‌باشد.


بالاترین قیمت سهام این بانک در یک سال مالی ۹۹ مبلغ ۱۵۳۳ تومان و پایین‌ترین قیمت ۳۶۰.۸ تومان بوده است.



خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بانک در سال مالی ۹۹ با رشد ۲۱۳ درصدی نسبت به سال مالی قبل به مبلغ ۲۱۹۱ میلیارد تومان و خالص درآمد کارمزد با ۱۳۱ درصد رشد به ۱۳۴۹ میلیارد تومان رسیده است.


سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت با ۳۱۱ درصد افزایش در این سال مالی ۳۰۳۰ میلیارد تومان و سود مبادلات و معاملات ارزی با ۳۸۲ درصد رشد به ۷۹۹۸ میلیارد تومان رسیده‌اند.


مجموع درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی ۹۹ با بیش از ۲۳۳ درصد رشد مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان بوده است.


خالص سایر درآمدها و هزینه‌ها با جهش چشمگیر ۱۵۴۷۸ درصدی از مرز ۱۰ هزار و ۵۴ میلیارد تومان گذشته است.


سودخالص شناسایی شده برای وپاسار در این سال مالی ۱۴ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان بوده است که افزایش ۴۳۵ درصدی را نسبت به سال مالی قبل نشان می‌دهد.


همچنین وپاسار با سرمایه جدید ۶۵۵۲ میلیارد تومانی خود، سود ۲۲۲.۶ تومانی به ازای هر سهم شناسایی کرده است.


مجموع سپرده‌های دریافتی بانک در این دوره با افزایش ۵۱ درصدی به ۱۷۹ هزار میلیارد تومان رسیده، که از این مبلغ ۱۵۸ هزار میلیارد تومانی مربوط به سپرده‌های ریالی ۲۱ هزار میلیارد تومان آن مربوط به سپرده‌های ارزی بوده است.


سپرده‌های هزینه‌زا با ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بیشترین وزن را در سپرده‌های جذب شده بانک داشته است.




انتهای خبر

0
0