بورس پرس
1401/02/19
00:00
اثر ۷.۲ میلیاردی توافق سهم بازار پایه ای برای افزایش ۴۲ درصدی نرخ فروش محصول

شرکت حاضر در بازار پایه از افزایش ۴۲ درصدی نرخ فروش هر کیلو دولومیت کلسینه در توافق با "فولاد" برای چهار ماه نخست سال قبل و اثر ۷.۲ میلیارد تومانی در صورت های مالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت فولاد افزا سپاهان از افزایش ۴۲ درصدی نرخ فروش هر کیلو دولومیت کلسینه در قرارداد با "فولاد" برای چهار ماه نخست سال قبل و اثر ۷.۲ میلیارد تومانی در صورت های مالی خبر داد.


براین اساس، محمد فتحی مدیرعامل "فافزا" درخصوص تغییر در نرخ فروش محصول اعلام کرد: توافق صورت پذیرفته در بهمن سال گذشته با فولاد مبارکه درخصوص تعدیل نرخ فروش مربوط به قرارداد خاتمه یافته در تیر همال سال بوده که طبق رویه هرسال و با عنایت به تورم موجود صورت می پذیرد و تنها شامل تعدیل نرخ بوده و به هیچ عنوان احجام را در بر نمی گیرد و در سنوات قبل نیز افشا نشده است.


همچنین تاثیر مالی آن بالغ بر ۷.۲ میلیارد تومان در صورت های مالی خواهد بود. بنابراین با عنایت به عدم درج موضوع در سنوات قبل و طبق روال همه ساله و با استناد به اینکه تعدیل نرخ فقط مربوط به ۴ ماه اول سال است که در بهمن ماه توافق حاصل شده نسبت به درج آن اقدام نشده است.


موضوع قرارداد شامل طراحی، ساخت، نصب، آزمایش، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه تولید دولومیت به ظرفیت ۵۰۰ تن روزانه در شرکت فولاد مبارکه توسط فولاد افزا سپاهان است که قرارداد از ۱۲ بهمن سال ۸۳ آغاز و ۲۲ تیر سال ۱۴۰۰ پایان یافته است.


نرخ قبلی هر کیلو گرم دولومیت کلسینه بالغ بر ۲۴۳.۴ هزار تومان بود که با توجه به مصوبه کمیسیون معاملات از اول فروردین تا ۲۲ تیر ۱۴۰۰ نرخ هر کیلو گرم دولومیت کلسینه معادل ۳۴۵.۶ هزار تومان(معادل ۴۲ درصد افزایش) محاسبه و پرداخت خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0