بورس پرس
1401/04/16
18:37
نخست وزیر انگلیس از بهترین موقعیت جهان کنار رفت !

نخست وزیر انگلیس بر خلاف گفته دیروز از این سمت و رهبری حزب محافظه کار استعفا داد و اعلام کرد باید از بهترین موقعیت جهان کنار رفت !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، بوریس جانسون ضمن اعلام رسمی استعفا گفت: باید از بهترین موقعیت جهان کنار رفت. روند انتخاب رهبر جدید حزب محافظه کار اکنون آغاز خواهد شد و تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید، دولت در سمت باقی مانده و به امور رسیدگی می‌کند.


وی ادامه داد: انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد و به دستاورد‌های دولت از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برقراری روابط در قاره اروپا، قوانین تصویب شده در پارلمان، مدیریت همه گیری کرونا، واکسن‌ها و خروج قرنطینه و اقدامات لندن در قبال جنگ اوکراین افتخار می‌کند.


براساس این گزارش، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: جانسون با اعلام استعفا تصمیم درستی گرفت. باید متحد و آرام ماند تا یک رهبر جدید محافظه کار انتخاب شود.


این اتفاقات درحالی بود که روز گذشته در پی استعفای شماری از اعضای کابینه انگلیس، جانسون نخست وزیر این کشور بر ادامه فعالیت‌های تاکید کرده و گفته بود در سمت باقی خواهد ماند و بر روی طرح‌های در حال انجام دولت، متمرکز خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0