بااقتصاد
1400/03/25
12:48
نگاهی به عملکرد شرکت «سخوز» بر اساس صورت مالی سال ۹۹

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت سیمان خوزستان با نماد معاملاتی سخوز در صنعت سیمان فعالیت می‌کند و در بورس اوراق بهادار در بخش سیمان، گچ و آهک طبقه بندی شده است.


کارخانه سیمان خوزستان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه دشت دنا در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهرستان اهواز احداث شده و تحت پوشش هلدینگ شرکت فارس خوزستان و سیمان تامین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است.


عملیات ساخت کارخانه در سال ۱۳۷۲ آغاز شد و فاز اول آن با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ تن کلینکر در اسفندماه سال ۱۳۷۶ به تولید رسید و فاز دوم نیز با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰ تن کلینکر در دی ماه سال ۱۳۸۸ مورد بهره برداری قرار گرفت.


دسترسی آسان به آبهای خلیج فارس، نزدیکی به مرزهای خاکی و آبی کشور عراق و وجود طرح های عمرانی در استان خوزستان به خصوص پروژه های کشاورزی صنایع نفت پتروشیمی و صنایع پایین دستی آنها موقعیت استراتژیک و امتیازات ویژه ای برای این شرکت فراهم نموده است.


سخوز در حال حاضر با تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن کلینکر و سیمان شامل، تیپ های ۱، ۲ و ۵، سیمان چاه نفت (کلاس G) و سیمانهای پوزولانی وسرباره‌ای با کیفیت بسیار بالا یکی از بزرگترین کارخانه های سیمان کشور به شمار می‌رود.



ترکیب سهامداران


شرکت سیمان فارس و خوزستان با داشتن ۴۵ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با ۷ درصد و شرکت سیمان شرق با ۷ درصد سهامداران عمده این شرکت هستند.



عملکرد شرکت در سال مالی ۹۹


شرکت در سال مالی ۹۹ با رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال مالی قبل درآمد عملیاتی ۸۰۸ میلیارد تومانی با بهای تمام شده‌ی ۳۸۳ میلیارد تومانی کسب کرد.


سود ناخالص و سود عملیاتی سخوز به ترتیب با رشد ۱۰۳ و ۱۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته در این دوره به ۴۲۵ و ۳۴۷ میلیارد تومان رسیده است.


سخوز در این سال مالی ۳۶۲ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است که رشد ۲۵۳ درصدی را نسبت به سال مالی قبل رقم زده است.


حاسیه سود عملیاتی از ۲۳ درصد در سال مالی ۹۸ به ۴۳ درصد و حاشیه سود خالص از ۲۰ به ۴۵ درصد در سال مالی ۹۹ افزایش یافته است.


در پایان این سال مالی شرکت سود ۲۵۸.۹ تومانی به ازای هر سهم داشته است.


در سال مالی جدید وزارت صمت برای شرکتهای سیمانی مجوز افزایش نرخ صادر کرده است که این مجوز میتواند منجر به افزایش سودآوری شرکت‌های این صنعت شود.



انتهای خبر

0
0