ایبنا
1400/02/12
14:37
کاهش ۱۳۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳ هزار و ۶۲۶ واحدی معادل ۱.۱۴ درصد به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۰۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۴۵ واحدی معادل ۱.۱۴ درصد به رقم ۳۰۷ هزار و ۱۸۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۹۷ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد، عدد ۴۲۴ هزار و ۴۸۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۷۹ واحدی به رقم ۲۷۶ هزار و ۳۱۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۰۴۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۹۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۳۳۰ واحد کاهش به رقم ۸۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۸۶۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، کچاد، تاپیکو و پارسان با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، وپاسار و وپخش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۱۴ هزار و ۵۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۲ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساخت(سرمایه گذاری ساختمان‌ایران) با ۴.۴۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثمسکن، وپخش، وبملت، وپاسار و واعتبار بود. همچنین نماد معاملاتی شستا(سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قنیشا، پارسان، ساراب، برکت، شپدیس و فایرا قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0