سنا
1401/02/12
13:11
الاکلنگ شاخص بورس تهران و فرابورس

بر پایه معاملات امروز دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۴۵۱ واحد افزایش به رقم ۴۲۲ هزار و ۵۶۲ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۶ هزار و ۲۸۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۸ میلیارد و ۳۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۵۷۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۶ هزار و ۵۸۲ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۸ هزار و ۷۶۸ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۹ هزار و ۸۲۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۰ هزار و ۲۷۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۰ هزار و ۴۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۴۴ هزار و ۱۱۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۴۳۲ واحد، گروه مپنا با ۷۷۴ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۷۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۵۱ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۵۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۰۹ واحد، بانک تجارت با ۱۷۴ واحد، بانک صادرات ایران با ۱۶۷ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۱۵۰ واحد و بانک ملت با ۱۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد رسید


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۹ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۶.۷ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵.۶ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۵.۷ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵ واحد، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۴.۹۸ واحد و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۴.۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0