آکادمی هلاکوئی
1400/05/08
15:00
مدیر عامل مسترکارت می گوید ما باید در فضای رمزارز باشیم

شبکه های سنتی کارت در حال رقابت برای…

شبکه های سنتی کارت در حال رقابت برای اطمینان از باقی ماندن خدماتشان در مرکز تحولات جدید دارایی های دیجیتال هستند ، چه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باشند و چه پول های ثابت بخش خصوصی.


در تماس تلفنی ۲۹ ژوئیه (۷ مرداد)، مدیر عامل مستر کارت(Mastercard)،مایکل میباخ(Michael Miebach ) درباره تحولات اخیر در رمزارز و CBDC بحث کرد و باعث شد که این شرکت از موقعیت خوبی برخوردار باشد تا بتواند به عنوان حلقه ای از جریان های ارزش درونی و بین المللی باقی بماند:


“کاری که ما معتقدیم، ایجاد چشم اندازی به عنوان ارائه دهنده پرداخت چند وجهی به بازار است. ما باید در این فضا باشیم زیرا مردم به دنبال پاسخ هستند.”


در ماه فوریه (بهمن)، مستر کارت از برنامه های پشتیبانی رمزارز در سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد و راه را برای نزدیک به یک میلیارد کاربر خود فراهم کرد.


در اوایل هفته جاری ، این شرکت یک برنامه مشارکت استارت آپی جدید را به عنوان بخشی از Mastercard Start Path اعلام کرد – یک برنامه شتابدهنده با هدف حمایت از فناوری ها و شرکت هایی که با دارایی های دیجیتالی ، رمزارز و فناوری بلاکچین کار می کنند. آخرین موردی که در این پردازنده وجود دارد شامل استارت آپ اوراکل بلاکچین SupraOracles ، ارائه دهنده زیرساخت بلاکچین STACS ، شرکت دارایی دیجیتال Taurus و Mintable ، یک بازار برای صدور و تجارت NFT می باشد.


در زمینه عمومی ، این شرکت همچنین یک محیط آزمایش مجازی ایجاد کرده است که به بانک های مرکزی کمک می کند تا صدور ، توزیع و معاملات CBDC را بین چندین طرف شبیه سازی کنند. این پلتفرم برای طرح های CBDC عمده و خرده طراحی شده است و بینش عملی را ارائه می دهد که چگونه CBDC می تواند با روش های پرداخت فعلی قابل تعامل باشد و برای پرداخت کالاها و خدمات روزمره مورد استفاده قرار گیرد.


میباخ در جریان درآمد گفت: “همه این کشورها باید بین تحویل محصولات مالی موجود و آنچه CBDC برای آن حل می کند ، چه شامل مالی باشد یا پرداخت های فرامرزی، قرار گیرند”


مسترکارت از بخش استیبل کوین نیز چشم پوشی نمی کند ، ارزهای موفقی مانند Circle’s USD-coinged USD Coin (USDC) دیده می شود و برای راه اندازی Diem وابسته به فیس بوک آماده شده است. میباخ تایید کرد که این شرکت در حال آماده سازی شبکه خود برای پشتیبانی از معاملات استیبل کوین ها می باشد ، به شرطی که صادرکنندگان آن مطابق با الزامات نظارتی و استانداردهای ایمنی و حفاظت از مصرف کننده باشند.


مدیرعامل ویزا امسال نیز اظهارات سرسختانه ای در مورد استیبل کوین داشته و استدلال می کند که بلاکچین های آن ها را می توان به عنوان خطوط پرداخت مشابه شبکه های RPT یا ACH در نظر گرفت.


اریک گروور (Eric Grover)، یکی از مدیران شرکت Intrepid Ventures ، این هفته به خبرنگاران گفت که هم استیبل کوین ها و هم CBDC ها باید “در چرخ مسترکارت و ویزا” باشند و هر دو شبکه کارت ها باید با این پیشرفت ها آمیخته شوند.


در اوایل ماه جاری ، مسترکارت همکاری جدیدی را با Circle ، Paxos ، Evolve Bank & Trust و بسیاری دیگر در یک پروژه مشترک اعلام کرد که به بانک ها و شرکت های رمزارزها امکان می دهد کارت های رمزارزی را که می توانند در هر مکانی که مسترکارت مورد قبول است ، استفاده کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0