مبین تحلیل
1399/11/17
15:19
#گزارش_هفتگی هفته سوم بهمن ماه 🔸در هفته جاری شاهد افت شاخص هم در بخش کل و هم در بخش هم وزن بوده ایم اما میزان افت شاخص هم وزن به مراتب پایین تر از...

#گزارش_هفتگی


هفته سوم بهمن ماه



🔸در هفته جاری شاهد افت شاخص هم در بخش کل و هم در بخش هم وزن بوده ایم اما میزان افت شاخص هم وزن به مراتب پایین تر از شاخص کل بوده است که خود بیانگر ریزش قیمت سهام شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک بوده است در این هفته که بازار سرمایه با شاخص کل ۲۰۷/۱ میلیون واحد شروع شد در نهایت با افت ۳۴هزار واحدی معادل ۸/۲ ٪ افت شاخص داشته ایم. اما شاخص هم وزن حدود ۳/۰ ٪ افت در طی این هفته داشته است.




🔸حجم معاملات در طی هفته جاری حدود ۵۵میلیارد سهم بوده است که بیشترین حجم مربوط به #خساپا با مقدار ۷/۵ میلیارد سهم و #وتجارت با ۴میلیارد سهم می باشد.



🔸جمع ارزش معاملات در طول هفته گذشته ۵۵هزار میلیارد تومان با میانگین ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است. که نسبت به شرایط مطلوب بازار فاصله ی زیادی دارد. #شستا و #شپنا بیشترین ارزش معاملاتی را در هفته جاری به خود اختصاص داده اند. در این هفته نیز در ادامه روند خروج پول حقیقی که در طی چندین هفته گذشته شاهد بوده ایم حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است که به جز شنبه هرروز شاهد خروج پول در بازار بوده ایم. فقط روز سه شنبه حدود ۱۰۰۰ میلیارد پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است . البته نسبت به خروج ۶ هزار میلیاردی دو هفته پیش بازار شدت خروج کند شده است.




🔸ورود و خروج پول حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت با صعود ۴۰ هزار واحدی در شنبه ،ابتدای هفته حدود ۱۷۰ میلیارد خروج پول گزارش نمود که با افت شاخص درادامه هفته بخش زیادی از خروج پول به این صندوق ها جبران شد. در نهایت با اختلاف کمی برآیند این هفته خروج پول در این صندوق ها بوده است.




🔸لازم به یادآوری است که حجم ورود پول در هفته های گذشته به این صندوق بسیار بالا بود که هم اکنون از شدت آن کاسته شده است.


میانگین سرانه ورود هرمعامله حقیقی در طول این هفته نزدیک به ۲۵ میلیون تومان بوده است که با حدود ۲ میلیون تومان بیش تر از خروج معاملات حقیقی بوده است این اختلاف در ابتدای هفته بیشتر و در انتها تقریبا با هم برابر بودند اگر ای مقدار را با اختلاف ۲۰ میلیون تومانی سرانه خروج از سرانه ورود چهارشنبه هفته گذشته داشته باشیم آمار به مراتب امیدوار کننده نسبت به آینده بازار داریم.



🔸در این هفته بیشترین توجه حقوقی ها به سهام شرکت های #پالایشی بوده است به صورتی که سه سهم #شپنا ، #شبندر و #شتران بیشترین ورود حقوقی ها در طی این هفته بودند .اما حقیقی ها ببشترین ورود را به سهام #سمگا ، #تاصیکو ، #کویر داشتند.



➖➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0