همفکران
1400/04/21
08:56
تغییر سهام سهامداران عمده/ ملل همواره خریدار دارد

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...


گویا حمایت های همیشگی حقوقی ها از بانکی ها دراین هفته نیز ادامه دارد. همانطور که در تصویر زیر می بینید، صندوق بازار گردانی ملت ۲۰ میلیون سهام بانک ملت را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان که در روز شنبه نیز بیش از ۸ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرده بود روز یکشنبه نیز بیش از ۳ میلیون از سهام این بانک را خریداری کرد. صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی تجارت نیز بیش از ۲۸۱ میلیون سهام این بانک را خریداری کرد. شرکت سهاب امید ایرانیان نیز بیش از ۱۵ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کرد. در ادامه روند خریدوفروش‌های بانکی‌ها شخص حقیقی، شرکت کار و اندیشه جنوب و سرمایه‌گذاری صبا تامین جمعا حدود ۹ میلیون از سهام بانک کارآفرین را بفروش رساندند اما شرکت بیمه کارآفرین ۵۳ میلیون سهام این شرکت را خریداری کرد.


در دارویی‌ها نیز برکت همچنان موردتوجه حقوقی‌ها است و خریدهای پی‌درپی از این سهم همچنان ادامه دارد. شخص حقیقی بیش از یک‌میلیون از سهام داروسازی کوثر را نیز خریداری کرد.


صندوق اختصاصی پاداش همچنان خریدار سهام اعتباری ملل است و در روز یکشنبه نیز بیش از یک میلیون از سهام این مجموعه را خرید و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل نیز در اقدامی جمعا ۴ میلیون از سهام خود در شرکت های سیمان شمال، سیمان کرمان و سیمان مازندران را بفروش رساند.


شرکت فراسر نیز که روز معاملاتی گذشته بیش از ۷ میلیون سهام شرکت کیسون را خریداری کرد روز یک‌شنبه نیز بیش از یک‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


موسسه صندوق بازنشستگی ۴۰ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان و ۵۰ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خرید.


در گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز همه فروشنده بودند، شرکت تجارت بین‌المللی دل عالم ایرانیان بیش از ۹۸ میلیون، صندوق بازار گردانی گروه گردشگری ایران بیش از ۲ میلیون و شرکت توسعه تجارت تنیان بیش از ۳ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رساندند.


انتهای خبر

0
0