سنا
1401/04/01
13:00
۸ میلیارد برگه بهادار دست‌به دست شد

در جریان معاملات نخستین روز تابستان، چهارشنبه، اول تیرماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۶۲ واحد کاهش به رقم ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۶ هزار و ۲۳۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در آخرین روز کاری هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۴ هزار و ۳۰۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۳ هزار و ۳۵۶ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۶ هزار و ۱۱۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۱۲۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۰ هزار و ۶۵۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۲ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۳۴ هزار و ۱۶۵ معامله به ارزش یک هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۴ هزار و ۷۵۶ معامله به ارزش یک هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۱۶ واحد، بانک پارسیان با ۲۳۶ واحد، شرکت ایران خودرو با ۲۱۳ واحد، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با ۱۷۴ واحد و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۱۷۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و صنعت معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۲۳۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۰۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۱۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۹۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲۸۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، اول تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۶۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه کوثر با ۵.۶ واحد، شرکت پخش البرز با ۳ واحد، شرکت صنایع مادیران با ۲.۹ واحد، شرکت بین المللی ساروج بوشهر با ۱.۹۳ واحد و شرکت سیمان لار با ۱.۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، بیمه پاسارگاد با ۳۳ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۶ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۶ واحد، بانک دی با ۱۰ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0