اقتصاد آنلاین
1400/05/05
13:00
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۵مرداد) / خروج پول ۱۶۰میلیاردی حقیقی ها

افراد حقیقی در بورس امروز ۱۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام تاپیکو بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۱۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۳۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «سیمان، آهک و گچ» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «تاپیکو»، «فولاد» و «ذوب» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ومعادن»، «جم پیلن» و «شاراک» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین حدود ۲۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه معادن و فلزات با برتری حدود ۷۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی05.05.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 05.05.1400
انتهای خبر

0
0