همفکران
1400/10/14
09:41
سرگذشت عرضه های اولیه در سال ۱۴۰۰

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون شانزده عرضه اولیه انجام شده که اسامی آن ها بر اساس تاریخ عرضه به ترتیب شامل ...

سرگذشت عرضه های اولیه در سال ۱۴۰۰


از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون شانزده عرضه اولیه انجام شده که اسامی آن ها بر اساس تاریخ عرضه به ترتیب شامل فگستر، فتوسا، غکورش، ولکار، ومدیر، لطیف، سپید، وهامون، مدیریت، کیمیاتک، فجهان، فسبزوار، توسن، حآفرین، شکام و سغدیر است.


بجر غکورش، ولکار، ومدیر، سپید، کیمیاتک و فسبزوار که در بازار بورس عرضه شدند سایر عرضه های اولیه فرابورسی هستند.


بیشترین و کمترین بازدهی از عرضه اولیه تا کنون


از بین ۱۶ عرضه اولیه انجام شده در سال جاری تا به امروز بیشترین بازدهی نسبت به قیمت عرضه اولیه را سپید با ۱۸۷ درصد، توسن با ۱۶۸ درصد، ولکار با ۸۵ درصد، مدیریت با ۸۳ درصد و فگستر با ۶۸ درصد کسب کردند. کمترین بازدهی ها مربوط به فجهان، سغدیر، کیمیاتک، فسبزوار و لطیف است.


صدرنشین بیشترین و کمترین بازدهی نسبت به بالاترین قیمت


بیشترین بازدهی قیمت عرضه اولیه تا سقف قیمتی به ترتیب به توسن با ۲۲۳ درصد، سپید با ۲۱۷ درصد، فگستر با ۱۹۲ درصد، وهامون با ۱۷۹ درصد و ولکار با ۱۶۴ درصد تعلق دارد.


بیشترین و کمترین بازدهی تا قیمت تعادلی


سهام وهامون، سپید، مدیریت، فتوسا و ولکار بیشترین رشد را تجربه کردند و پس از آن متعادل شدند. در روزهای ابتدایی پس از عرضه اولیه وهامون ۱۶۷ درصد، سپید ۱۶۲ درصد، مدیریت ۱۴۳ درصد، فتوسا ۱۲۴ درصد و ولکار ۱۱۲ درصد بازدهی دادند و سپس صف های خرید آنها عرضه شد و به تعادل رسیدند.


از این بین سغدیر، فسبزوار، غکورش، فجهان و حآفرین نسبت به سایر عرضه های اولیه زودتر به تعادل رسیدند. سغدیر پس از ۱۰ درصد رشد، فسبزوار بعد از ۲۳ درصد، غکورش بعد از ۳۰ درصد، فجهان پس از ۳۳ درصد و حآفرین پس از ۴۰ درصد رشد متعادل شدند.




انتهای خبر

0
0