آکادمی هلاکوئی
1400/01/08
09:32
بیت کوین و اتریوم به عنوان ارز قابل استفاده نیستند

دنیل لاریمر(Daniel Larimer)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات سابق…

دنیل لاریمر(Daniel Larimer)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات سابق Block.one پیش بینی خود از بیت کوین در سال ۲۰۱۰ را یادآور شد و گفت که چرا EOS به عنوان ارز قابل استفاده است و بیت کوین و اتریوم تنها برای ذخایر بانکی هستند.


یازده سال پیش، لاریمر در بحث خود با ساتوشی ناکاموتو، مخترع مرموز بیت کوین، اعلام کرد که بیت کوین برای معاملات خرد مناسب نیست.


بنابراین، طبق گفته‌ی آقای لاریمر، بیت کوین اکنون فقط برای معاملات بانک به بانک قابل استفاده است. برای پرداخت‌های زیر ۵۰۰ دلار، کارمزد آن بیشتر از هزینه‌های سیستم‌های بانکی متمرکز سنتی، به عنوان مثال، کارت‌های اعتباری است.


هنگامی که از او در مورد شبکه‌ی لایتنینگ، راه حل مقیاس پذیری لایه دوم بیت کوین، پرسیدند، لاریمر گفت که این شبکه مشکل را حل نمیکند.


وی گفت که کانال‌های پرداخت لایتنینگ فقط توسط بانک‌ها قابل استفاده است زیرا همه‌ی طرف‌های مقابل باید مراقب عملکردهای نود کامل بیت کوین باشند.


تنها راه درمان رمزارز پرچمدار


لاریمر تاکید کرد که چین عمومی Eos و دارایی اصلی آن، EOS، هیچ تنگنای مشابهی ندارند. EOS میتواند به عنوان یک ارز استفاده شود، در حالی که بیت کوین و اتریوم، حتی در مقیاس‌های پذیرش گسترده، فقط برای حفظ ارزش پول استفاده میشوند.


با این وجود، دو مفهوم تکنیکال وجود دارد که میتوانند به بیت کوین کمک کنند تا از این محدودیت‌ها خلاص شود. اول، بیت کوین باید بلاک‌های بزرگتری را پردازش کند. سپس، شبکه‌ی بیت کوین برای کاهش فشار بر شبکه‌ی اصلی، باید برخی داده‌های معاملاتی را به خارج از چین منتقل کند.


همچنین، دنیل لاریمر گزارش داد که وی در حال کار بر روی یک پروتکل کاملا غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی، Clarion Messenger است. با این حال، وی افزود که “او بیش از هر زمان دیگری درگیر EOS است.”


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.



منبع: u.today


انتهای خبر

0
0