بورس پرس
1401/02/31
00:00
عوامل موثر در جهت گیری مثبت یا منفی این هفته بورس و پیش بینی چند گروه

کارشناس بازارسرمایه با اعلام عوامل موثر در جهت گیری این هفته بورس ، وضعبت احتمالی صنعت پالایشگاهی و سایر صنایع را پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد پورتدین درباره آینده بازار سهام و صنایع در هفته اول خرداد اعلام کرد: در آخرین روز هفته گذشته، بازار با توجه به قرار داشتن شاخص کل در سطوح مهم مقاومتی روانی، اکثرا متعادل با گرایشی منفی در همه صنایع دنبال شد و خریداران با چاشنی احتیاط، وسواس قیمتی و تمرکز خرید در قیمت های پایین تر سپری شد و به جز صنایع خودرو، شوینده، معدنی و عرضه های اولیه که به دلایل عرضه بلوکی، افزایش مجدد نرخ محصولات، داشتن سهامداران عمده فعال و قوی با ورود نقدینگی مواجه بودند، سایر صنایع با برتری فروشندگان و عمدتا نوسانات منفی به کار خود پایان دادند.


در این بین فشار فروش و معاملات منفی گروه پالایشگاهی به دلیل مشخص شدن گزارش های حسابرسی نشده کمتر از انتظار آنها قبل از درج اطلاعات رسمی در کدال، نمایان تر از سایر صنایع بود. ارزش معاملات خرد نیز با افت محسوسی در محدوده ۶ همت سپری شد تا بیش از پیش از احتیاط و تامل اهالی بازار سرمایه در هفته پیشرو حکایت داشته باشد.


با توجه به این موارد پیش بینی می شود این هفته صنعت پالایشگاهی تا انتشار گزارش حسابرسی شده با فشار فروش و معاملاتی منفی مواجه باشند. سایر صنایع نیز نحوه داد و ستدی همانند چهارشنبه گذشته (متعادل با گرایشی منفی) را تجربه خواهند کرد و چاشنی تامل، وسواس و احتیاط در معاملات، ادامه دار خواهد بود .


در این میان مشخص شدن تکلیف عرضه بلوک سهام خودرویی، رویدادهای مثبت و رسمی از برجام، رشد محسوس نرخ ارز و از همه مهمتر ادامه انتشار گزارش های فصلی و ۱۲ ماهه شرکت ها، کفه ترازو را به سمت خریداران یا فروشندگان هدایت خواهد کرد.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0