بورس۲۴
1401/11/02
17:00
خروج ۳۷۰ میلیارد تومان پول از بورس

بازگشت تعادل به بازار در نیمه دوم، صف های فروش به نصف روز شنبه رسید.

خروج 370 میلیارد تومان پول از بورس

بورس۲۴ : امروز بازار شروعی منفی داشت. در یک ساعت ابتدایی فشار عرضه ها زیاد بود و تنها یک چهارم نمادها سبز باقی ماندند. اما در نیمه دوم جو کلی بازار بهبود پیدا کرد و تعداد نمادهای مثبت در واپسین لحظات به بالای ۳۰۰ رسید؛ یعنی تقریبا نیمی از بازار سبزپوش شد. اگرچه امروز تراز پول خرد بازار منفی بود اما بخش عمده خروج پول های خرد در یک ساعت اول اتفاق افتاد و پس از آن سرعت خروج نقدینگی از سوی حقیقی ها به طور چشمگیری کم شد.


در پایان ۳۰۱ نماد سبزپوش و ۳۲۸ نماد سرخپوش بودند. ۸۸ صف خرید در مجموع به ارزش حدود ۳۶۰ میلیارد تومان و ۴۷ صف فروش ۱۵۵ میلیارد تومانی در بازار وجود داشت. نمادهای دسینا، ثتران، گشان، ددام و گدنا صدرنشین صفوف خرید و وسالت، بالاس، فجوش، پلاست و بتک متحمل سنگین ترین صف های فروش بودند.


پس از اتمام زمان معاملات ۷۷ صف خرید و ۴۱ صف فروش در ماشین باقی ماند که از بین سرخطی های خرید ۱۶ نماد نوسان ۷ درصدی دارند.


در مقایسه با دیروز تعداد صفوف فروش نصف شد و تعداد صفوف خرید با افت ۳۱ درصدی مواجه شد.


در نتیجه داد و ستدهای امروز، ارزش معاملات خرد با ۱۷ درصد کاهش نسبت به دیروز به محدوده ۸,۱ همت رسید. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و انبوه سازی بودند.


تراز پول خرد بازار منفی ۳۷۰ میلیارد تومان و در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله مثبت ۲۰ میلیارد تومان شد.


گروه های محصولات غذایی، هتل و رستوران و رایانه و نمادهای فروژ، شبندر، غزر، خپویش، فسرب، گدنا، شیراز، غگزح، پخش، شپدیس و افرا در صدر ورود پول خرد قرار گرفتند.


در گروه های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات و محصولات شیمیایی و همچنین نمادهای حکشتی، خاور، فملی، فولاد، خساپا، وبصادر، خودرو، کرمان، نوری، وساخت و شپنا شاهد عمده ترین خروج پول خرد و بیشترین حمایت حقوقی ها بودیم.


شاخص کل در نهایت کاهش ۴ هزار و ۶۵۲ واحدی معادل ۰,۲۸ درصد را ثبت کرد و در ارتفاع ۱ میلیون و ۶۵۲ هزار واحد ایستاد. نمادهای میدکو، حکشتی، تاپیکو، نوری و وپاسار بیشترین تاثیر منفی و شتران و فارس عمده ترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شاخص هموزن نیز با کاهش ۲ هزار واحدی به محدوده ۵۱۹ هزار واحد برگشت.


شاخص فرابورس با ۲۵ واحد کاهش در محدوده ۲۱,۲۶۳ واحد ایستاد. فزر، زاگرس و مارون بیشترین تاثیر مثبت و صبا، آریا، خدیزل و وهور عمده ترین تاثیر منفی را بر آن داشتند.


عنوان پرتراکنش ترین نمادها در بازار بورس به شتران، خودرو، خگستر، خساپا، شستا، شبندر و شپنا و در بازار فرابورس به فروژ، دی، کرمان، تلیسه، وسپهر، فرابورس و فزر رسید.


1
2
3
4
5
6
7
8
9
11
121314
انتهای خبر

0
0